גרטנר: מסתמנת האטה בשוק המחשבים במחצית השנייה

החברה צופה האטה גם בשוק השבבים ■ הדברים באו לידי ביטוי גם באזהרת ההכנסות שפרסמה אינטל בסוף השבוע לפיה המכירות ברבעון השלישי לא יעמדו בצפי בעקבות ירידה בביקושי הצרכנים

אחרי תקופה ארוכה של צמיחה בלבד, נראים סימני האטה ברורים יותר בשוק השבבים - כך עדכנה אתמול חברת המחקר גרטנר. אמנם השנה, אמור השוק לצמוח בשיעור של 31% לשיא של 300 מיליארד דולר, גבוה מהתחזית הקודמת לגידול של 27% בלבד. אך האנליסטים מדגישים באופן חד-משמעי, כי במחצית השנייה של השנה הצמיחה תהיה "מתחת לרמת העונתיות הרגילה", בשל ההאטה המסתמנת במכירת מוצרי אלקטרוניקה.

הדברים באו לידי ביטוי גם באזהרת ההכנסות שפרסמה אינטל בסוף השבוע לפיה המכירות ברבעון השלישי לא יעמדו בצפי בעקבות ירידה בביקושי הצרכנים הסופיים בארה"ב ובאירופה.

בגרטנר עדכנו במקביל, כי היקף משלוחי המחשבים האישיים יסתכם ב-367 מיליון יחידות ב-2010, עלייה של 19.2% לעומת 2009, אך עלייה של 15% בלבד במחצית השנייה של השנה, כ-2% מתחת לתחזית הקודמת.

לדברי בריאן לואיס, סגן נשיא למחקר בגרטנר, "עולים חששות כי ספקי הציוד האלקטרוני מאמצים עמדה זהירה, ומתכונים לחתוך ברמות הייצור עם הופעת הסימנים הראשונים להאטה בביקוש מצד הצרכנים".

לא רק בגרטנר מתכוננים לכך שהמחצית השנייה של 2010 תהיה פחות מוצלחת. במספר בתי השקעות הורידו לאינטל המלצה גם בעקבות רכישות מק'אפי וחטיבה של אינפיניון, וכן בשל הצפי לביקושים נמוכים בשוק המחשבים האישיים בעתיד הקרוב.