נאמן: "הדיון בבג"ץ על שילוב נשים בוועדת טירקל הטריד אותי מאוד"

שר המשפטים: "העתירה הזו גרמה עוול גדול לנשים. כשוועדת טירקל כשהורכבה לראשונה היו 3 מועמדות להתמנות לוועדה, ואיש לא חשב שהן מועמדות בגלל שהן נשים"

שר המשפטים יעקב נאמן מבקר את הדיון בבג"ץ בעתירה בעניין שילובן של נשים בוועדת טירקל הבוחנת את אירועי המשט לעזה.

"הבג"ץ הזה הטריד אותי מאוד", אמר אמש (ד') נאמן בטקס לפתיחת שנת המשפט החדשה שקיים ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, "מאחר שהוא גרם עוול גדול לנשים. כשהורכבה ועדת טירקל לראשונה היו 3 מועמדות להתמנות לוועדה, איש לא חשב שהן מועמדות בגלל שהן נשים, ולא היה צריך להפעיל את חוק שוויון זכויות האישה. לא היה צריך להפעיל את החוק כדי שימונו נשיאות נכבדות בבתי המשפט השונים. הן התמנו בגלל הרמה שלהן והרקע שלהן - ולא בגלל חוק שוויון זכויות כלשהו".

נאמן גם הדגיש בדבריו את חשיבות המאבק בתופעת המסתננים לישראל, השוהים בה ללא אישור. "מדי חודש נכנסים לישראל באופן בלתי חוקי 1,200 מסתננים המגיעים מהמדינות השונות", אמר שר המשפטים, "מוטלת עלינו חובה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בתופעה חמורה זו, המשליכה על כל תושב בישראל".

לאירוע, שאותו אירח יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, הגיעו כל נשיאות בתי המשפט השונים במחוזות תל-אביב והמרכז, וכן שופטים רבים ועורכי דין בכירים.

ברזילי הודה לנאמן על פועלו לקידום הרפורמה בחוק לשכת עורכי הדין, הקרויה "חוק שאמה", שלדברי ברזילי "תתקן עיוות שקיים בחוק לגבי ייצוג המחוזות השונים במוסדות הלשכה. אני מקווה שבשנת המשפט הקרובה תימשך המגמה שמוביל השר, שמטרתה ייעול עבודת בתי המשפט וחיזוק אמון הציבור במערכת זו".