הדולר נחלש השבוע ב-1.3%: "פישר יגביר הרכישות ב-3.76 ש'"

כך מעריך יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ■ הדולר איבד היום 0.25% ושערו היציג נקבע ב-3.779 שקלים ■ האירו ירד השבוע ב-0.5%

השקל ממשיך להתחזק: בשוק המט"ח נסחר היום (ו') הדולר בהיחלשות מול השקל, בהמשך להיחלשות אתמול, על רקע העליות בשוקי המניות שמגבירות את התיאבון לסיכון של המשקיעים, אשר מצידם מפחיתים את ההתבצרות בדולר. בשוק העולמי נחלש גם כן הדולר אמש בשל העליות במניות, כאשר בשוק ממתינים היום לפרסום נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב.

הדולר איבד 0.25% ושערו היציג נקבע ב-3.779 שקלים; הוא סגר את השבוע בירידה של 1.3%. האירו היציג ירד ב-0.17% ל-4.8515 שקלים ואיבד השבוע כ-0.5%. אתמול רכש בנק ישראל עשרות מיליוני דולרים בשוק על מנת להחליש את השקל, אולם ההתערבות לא הייתה בהיקף מהותי ולכן ההשפעה על השוק הייתה רגעית וזניחה.

"בנק ישראל יגביר את היקף רכישות הדולרים באזור של 3.74-3.76 שקלים לדולר", סבור יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו. "הדולר במגמת ירידה והיא תימשך".

בשווקים ממתינים כעת לפרסום נתוני התעסוקה לחודש אוגוסט בארה"ב. הנתונים ייצאו ב-15:30 ולפי ההערכות בוול סטריט הם צפויים להצביע על גריעה של 120 אלף מקומות עבודה, לאחר גריעה של 131 אלף משרות ביולי.

אך אם ננטרל את השפעת פיטורי עובדי הממשלה הזמניים בשל סיום מפקד האוכלוסין שנערך בחודשים האחרונים, במגזר הפרטי צפויות להיתווסף 44 אלף משרות באוגוסט, לאחר יצירה של 71 אלף משרות ביולי. כמו כן, שיעור האבטלה צפוי לעלות במעט ל-9.6%, לעומת 9.5% ביולי. כלכלני בנק לאומי סבורים כי במידה ונתוני התעסוקה יאכזבו, הדולר עשוי להתחזק.

"נתוני התעסוקה בחודש שעבר אכזבו לרעה והנתונים הסופיים לחודש יוני עודכנו גם הם כלפי מטה; במידה וגם הנתונים לחודש אוגוסט יהיו חלשים מהצפיות, הדבר עלול להשיב את המשקיעים לחיקו של המטבע האמריקני", כותבים כלכלני לאומי בסקירתם השבועית על שוק המט"ח.