הוזלת דמי הקישוריות: מה היקף הפגיעה שיספגו דנקנר ופרטנר?

קבוצת IDB של דנקנר תפסיד 114 מיליון שקל עם ההוזלה של דמי הקישוריות ב-2011 ■ פרטנר: נפסיד 20-30 מילין שקל בחודש

קבוצת IDB, הנמצאת בשליטתו של איש העסקים נוחי דנקנר, תפסיד באופן ישיר ומיידי 114 מייליון שקל בשל הוזלת דמי הקישוריות בשוק הסלולר. כך הודיעה היום (ו') החברה בדיווח לבורסה.

IDB מחזיקה בשרשור בחברת סלקום , שהודיעה כבר אתמול כי הרווח הנקי שלה יינזק ב-230 מיליון שקל עם הוזלת דמי הקישוריות בינואר 2011. קבוצת IDB מחזיקה ב-73.5% בחברת דיסקונט השקעות , שמחזיקה ב-48.6% מסלקום. הרווח של דסק"ש ייפגע ב-155 מיליון שקל בשל הפחתת הקישוריות.

סלקום מסרה אתמול בדיווח שלה לבורסה, כי היא תנקוט בצעדים כדי להתמודד עם הסביבה החדשה, כולל "הפחתת עלויות" - ורמזה בכך לפיטורי עובדים. עם זאת, היא הדגישה כי "לא ניתן להבטיח שצעדים אלה יצליחו". כצפוי, החברה מסרה כי לאחר למידת החומר היא עשויה לעתור לבג"ץ נגד החלטת משרד התקשורת להוזיל את דמי הקישוריות.

זמן קצר לאחר מכן מסרה פרטנר , שבשליטת אילן בן דב, כי היא תפסיד 20-30 מיליון שקל בחודש כתוצאה מהוזלת הקישוריות, כאשר ה-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) תיפגע ב-30-40 מיליון שקל בחודש.

הוזלת דמי הקישוריות, אותה הוביל שר התקשורת משה כחלון, הוכרזה אתמול במסיבת עיתונאים במעמד השר, אשר תקף את חברות הסלולר. דמי הקישוריות יוזלו החל מ-2011 ב-73% ל-6.8 אגורות. ההפחתה תהיה מדורגת ותגיע עד 5.5 אגורות בשנת 2014.