פורצ'ן מציג: 7 מניות שישרדו כל האטה וחייבות להיות בתיק

7 חברות שמצליחות לצמוח כאשר התעשייה כולה מקרטעת

האם כלכלת ארה"ב בדרך למיתון נוסף או שמא היא תתגבר על ההאטה בצמיחה? לאן הולך שוק המניות? האם זה הזמן לקנות מניות? אלו השאלות העיקריות שמעסיקות בימים אלה את המשקיעים, על רקע נתוני מאקרו מעורבים שיוצאים חדשות לבקרים והתנודתיות בשווקים. כמובן שתשובות מוחלטות קשה מאוד לספק, אך במגזין הפיננסי פורצ'ן (Fortune) החליטו להעניק למשקיעים עצות ל-7 מניות שיוכלו, לדעתם, להתגבר על כל תרחיש - גם על מיתון.

מדובר במניות מתעשיות שדווקא רושמות האטה בתקופה זו; מניות של חברות שהפגינו שיעורי צמיחה מרשימים בשנים האחרונות, חרף המיתון הכלכלי הקשה ומפולת 2008 והסביבה המאתגרת בה הן פועלות. בפורצ'ן מאמינים כי אותן מניות יצליחו להתגבר גם על המיתון הבא, אם הוא אכן יגיע בקרוב; ואם לא - הרי שאותן מניות צפויות, להערכת פורצ'ן, להניב תשואות חיוביות במקביל לעליות בשווקים.

ואלה הן המניות:

1. Green Mountain Coffee Roasters (סימול: GMCR): החברה פועלת ומוכרת מאוד בתעשיית הקפה. היא אמנם מהווה עשירית מגודלה של סטארבקס (במונחי הכנסות), אך בפורצ'ן אוהבים את החברה כיוון שיש לה פטנט על מכונת ה-Keurig, שלטענתם "הופכת את הקפה לסיפור אחר לגמרי בגלל מגוון הטעמים". החברה צמחה ב-55% בהכנסות אשתקד, למרות שהתעשייה כולה התכווצה ב-3%, וזאת כיוון שהחברה רכשה את היריבות שלה Timothy's ו-Tully's, וכן כיוון שהשכילה להגדיל את המשלוחים לבתי מלון ומשרדים. ב-3 השנים האחרונות רשמה החברה צמיחה של 96% ברווח הנקי מדי שנה.

2. אמזון : ענקית הקמעונאות באינטרנט הצליחה לצמוח ב-26% בשנת 2009, למרות שתעשיית הקמעונאות כולה נסוגה ב-2.7% (במכירות). הרווח הנקי של החברה צמח ב-53% בשנה במהלך 3 השנים האחרונות. בפורצ'ן אוהבים את אמזון גם בגלל גודלה וגם בשל העובדה שאין לה מתחרות בעולם המקוון. בנוסף, היא הגדילה את סל המוצרים שלה כאשר רכשה את אתר Zappos.com, וכן הגדילה את המכירות עם השקת ה"קינדל" (הספר האלקטרוני).

3. Deckers Outdoor (סימול: DECK): החברה עוסקת בייצור ושיווק מוצרי הנעלה וצמחה בשיעור של 48% ברווח הנקי השנתי במהלך 3 השנים האחרונות. נעלי החברה פופולאריים מאוד בעיקר באוסטרליה ומנייתה זינקה בשנה האחרונה ב-90%.

4. Netflix (סימול: NFLX): החברה מספקת שירותי מנוי לסרטי DVD ומאפשרת משלוחים עד בית הלקוח וגם הזמנות באי-מייל. עם צמיחה שנתית של 40% ברווח הנקי ב-3 השנים האחרונות, החברה פורחת וצירפה עוד 15 מיליון מנויים בעוד שהמתחרה בלוקבסטר מקרטעת. החברה חתמה גם על הסכמים עם חברות הפקה מהוליווד על מנת להוסיף עוד תכנים לספריית הווידיאו שלה ועל ידי כך להעשיר את ההיצע ללקוחות.

5. Chipotle Mexican Grill (סימול: CMG): צ'יפוטל הינה רשת המזון המהיר המקסיקנית המפעילה יותר מ-1,000 סניפים בארה"ב ובקנדה. הכנסות החברה עלו ב-23% בשנה שעברה והסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר לאחר שהיא פתחה עוד 121 סניפים - כל זאת בשנה שבה הכנסותיהן של החברות הגדולות בתעשייה דווקא ירדו. לצ'יפוטל מוניטין של חברת מזון בריא יותר משל המתחרות כיוון שהיא משתמשת ברכיבים אורגניים. הצמיחה השנתית שלה ברווח הנקי ב-3 השנים האחרונות מסתכמת ב-41%.

6. Coinstar (סימול: CSTR): החברה נוסדה ב-1991 והיא מייצרת מכונות מטבע המוצבות בבתי מרקחת, מכולות וכיוצא בזה. המכונות אותן היא מייצרת ממירות מטבעות לשטרות או מספקות אגרות ברכה, כרטיסי זמן אוויר לטלפונים סלולריים ועוד. מכונות החברה פרוסות ביותר מ-60 אתרים בארה"ב, קנדה, מקסיקו, אירלנד, פורטו ריקו ובריטניה. היא מפעילה גם מכונות משחקים ובשנה שעברה רכשה את חברת RedBox, המפעילה מכונות להשכרת DVD בדולר אחד בלבד ללילה. כמו כן, החברה מתכננת להשיק שירות וידיאו מקוון על מנת להתחרות ב-Netflix. והצמיחה השנתית ברווח? 32% ב-3 השנים האחרונות.

7. True Religion Apparel (סימול: TRLG): חברת האופנה הזו פעילה ברחבי העולם ומעסיקה 1,238 עובדים. הרווח הנקי שלה צמח ב-35% בשנה במהלך 3 השנים האחרונות, בין היתר בשל העובדה שהיא מצליחה לפעמים למכור ג'ינס ב-350 דולר בשל הפופולאריות שלה. הכנסות החברה צמחו אשתקד ב-15% ל-311 מיליון דולר, למרות שהמתחרה הגדולה בענף - לוי שטראוס - חוותה ירידה של 7% בהכנסות. החברה נהנית משיעורי רווחיות גבוהים וכאמור מוכרת את מוצריה במחירים גבוהים הודות לסלבריטאים שנצפו לבושים בבגדיה, כגון הזמרת ביונסה או השחקנית לינדזי לוהן, אשר העלו את רף הפופולאריות שלה בקרב קהל הצעירים.