סקר משקיעים: זינוק של 10% בצפי השורי ל-6 החודשים הבאים

בסקר השבועי שערך איגוד המשקיעים הפרטיים בארה"ב נרשמה התאוששות משפל של 17 חודשים בסנטימנט השורי בעקבות הזינוק בשוק המניות וכתוצאה משיפור בנתוני המאקרו

הציפיות השוריות כי שוק המניות האמריקני ירשום במחצית השנה הבאה עליות, עלו בשיעור החד ביותר מזה חודשיים משפל של 17 חודשים, כך עולה מהסקר השבועי שעורך ה-AAII, איגוד המשקיעים הפרטיים בארה"ב שבסיסו בשיקגו ומודד את תחזיות המשקיעים הפרטיים מאז 1987.

היחס בין המשקיעים שמצפים לעליות ב-6 החודשים הבאים עלה ל-30.8% בשבוע שהסתיים ב-1 בספטמבר. מדובר בעלייה החדה ביותר מאז הסקר שערך האיגוד ב-15 ביולי, וזאת לעומת שפל של 17 חודשים אליו נפל המדד הנסקר בשבוע שעבר כשמספר המשקיעים שציפו אז לעליות הסתכם רק ב-20.7%. הממוצע ההיסטורי עומד על 39%.

הציפיות והסנטימנט הדובי כי מחירי המניות ירדו במהלך ששת החודשים הבאים נפלו ב-7.3% ל-42.2% בשבוע שעבר, הרמה הנמוכה ביותר מאז מארס 2009, התקופה בה החל מדד ה-S&P 500 בראלי אדיר בו רשם עלייה של כ-80%.

"השיפור בסנטימנט השורי נשען על הביצועים החזקים שנרשמו בשוק המניות ביום המסחר הראשון של ספטמבר", כתב בדו"ח סגן נשיא האיגוד והוסיף "נפילה באחוז התחזיות הדוביות והנייטרליות הן שאחראיות לזינוק בשיעור של 10.1% שנרשם בסנטימנט החיובי ביחס לשוב בשבוע שהסתיים ביום ד', יום בוא נרשמה העלייה החדה ביותר בוול סטריט מזה חודשיים".

נראה כי הצמיחה הגבוה בפעילות היצרנית מהציפיות בארה"ב ובסין, תמכה באמונה בהתאוששות הכלכלים בעולם.

מאז ה-23 באפריל נפל מדד ה-S&P 500 ב-16% משיא של 19 חודשים, על רקע הגירעונות התופחים באירופה ושיעור האבטלה הגבוה מ-9% בארה"ב העלו את החששות כי ההתאוששות של כלכלת העולם מצויה בסכנה.