סקר עגום מאוד בארה"ב: 80% מהאמריקנים - הכלכלה במצב רע

44% מהמשיבים לסקר תיארו את הכלכלה כ"גרועה מאוד", עלייה של 7% לעומת הסקר הקודם, שבוצע ביולי ■ רק 18% סבורים שהכלכלה במצב טוב

סקר חדש בארה"ב שפורסם אמש (א') מראה כי 80% מהאמריקנים סבורים שהכלכלה נמצאת במצב רע, כשמספר האמריקנים שסבורים כי התנאים במשק הם גרועים מאד נמצא בעלייה, וזאת לאחר ירידות קבועות עד לאביב.

לפי סקר של CNN בשיתוף עם Opinion Research Corporation survey, מספרם של אלו המטילים את האשמה לכך על הרפובליקנים גדול מאלו שסבורים שהאשם הוא בדמוקרטים. נצן שבעוד כחודשיים יתקיימו הבחירות של מחצית הקדנציה, שייקבעו איזו מפלגה תנהיג את הקונגרס.

בסוף השבוע נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי ביום רביעי הקרוב הוא דיודיע על סדרת צעדים חדשים לחיזוק הכלכלה האמריקנית. "אנו בטוחים שאנו מתקדמים בכיוון הנכון, אך אנחנו רוצים לחזק את ההתאוששות ולהאיץ את צמיחת המשרות, הנדרשת בכל רחבי המדינה".

44% מהמשיבים לסקר תיארו את הכלכלה כ"גרועה מאוד", עלייה של 7% לעומת הסקר הקודם, שבוצע ביולי. 18% סבורים שהמצב הכלכלי טוב.

כחצי מהציבור האמריקני סבור שהתנאים הכלכליים לא השתפרו בשנתיים האחרונות. החצי השני טוען שהכלכלה השתפרה, אך רבים מהם מצפים שהדברים יחריפו בעתיד הקרוב.