ביהמ"ש: נהג מונית שקילל נוסעת יפצה אותה ב-6,000 שקל

הנוסעת טענה כי נהג המונית שהזמינה איחר לאסוף אותה, וכששאלה אותו לפשר האיחור "זכתה" ממנו למטר של קללות וגידופים - ואף לאיום מפורש לכך שיוריד אותה באמצע הדרך

נהג מונית מרמת-גן, שהתנהג בגסות כלפי נוסעת שהעירה לו על איחור של מספר דקות לאיסופה, יפצה אותה ב-6,000 שקל על עוגמת-הנפש שגרם לה - כך קבע שופט בית משפט השלום בתל-אביב, בני שגיא. בנוסף נגזר על הנהג קנס של 10,000 שקל, ורישיונו נפסל ל-45 יום.

מגזר הדין עולה כי הנוסעת, אחות בבית-החולים בלינסון בפתח-תקווה, ביקשה מנהג המונית להסיעה בנסיעה מיוחדת ("ספיישל") מרחוב בארי בתל-אביב לבית-החולים בילינסון.

לטענתה, בתלונה שהגישה למפקח במשרד התחבורה, נהג המונית שהזמינה איחר לאסוף אותה, וכששאלה אותו לפשר האיחור "זכתה" ממנו למטר של קללות וגידופים - ואף לאיום מפורש לכך שהוא יוריד אותה באמצע הדרך.

עוד ציינה הנוסעת כי בתגובה לדבריה שתפקידה כאחות בבית-חולים הוא לשרת את החולים ותפקידו הוא לשרת את ציבור הנוסעים, אמר לה נהג המונית כי הוא יודע איך היא משרתת את החולים וכי הוא ידאג לפיטוריה.

בהמשך הנסיעה, טענה, סירב נהג המונית להורידה לפני נוסעת אחרת שהיתה במונית וביקשה לרדת בבית-החולים שניידר, חרף הסכמתה של האחרונה, ואף אמר לה: "אני אעשה מה שאני רוצה, קודם אני אוריד את האחות בשניידר. בית-החולים בילנסון לא על כתפייך".

הנוסעת, שנפגעה מדברי הנהג, התלוננה בפני המפקח במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה החליט המשרד להגיש כתב אישום כנגד נהג המונית.

שופט בית משפט השלום בתל-אביב, בני שגיא, ציין בגזר הדין בתיק כי "מדובר באדם שמתקשה לנצור את לשונו, להפנים את האחריות הטמונה בתפקידו ולהתנהג באופן המקובל והמצופה מנהג מונית".

לדבריו, "כאשר אמירות כאלה נשמעות מפי נהג מונית אשר אמון על מתן שירות ראוי והוגן לציבור, יש לראות בכך חומרה יתרה".

בשל שתי הרשעות דומות שצבר נהג המונית בעבר, הוא חוייב לחתום על התחייבות בסך 7,500 שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שנתיים, ואף הוטלה עליו פסילת רישיון נהיגה על-תנאי לתקופה של 9 חודשים, למשך 3 שנים.