ת"א סגרה במגמה מעורבת; המעו"ף עלה 20.3% בתש"ע

מחר ומחרתיים לא יתקיים מסחר בתל אביב ■ גבעות זינקה 8.6% במחזור ענק והזדמנות ישראלית הוסיפה 10% ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.54 מיליארד שקל, מתוכו 248 מיליון שקל ברציו

בורסת תל אביב סגרה את יום המסחר (ג') במגמה מעורבת, רגע לפני חופשת החג, בהמתנה לפתיחת המסחר בוול סטריט. זאת, לאחר שאתמול היו סגורות הבורסות בניו יורק לרגל יום העבודה. הבורסה באחד-העם תהיה סגורה מחר ומחרתיים לרגל חג ראש השנה, ותחזור לפעילות ביום א'.

את שנת תש"ע סגר מדד ת"א 25 בעלייה של כ-20.3% (התחיל אותה ברמה של 973.53 נקודות), מדד ת"א 75 טיפס השנה ב-18.6% ומדד יתר 50 הסתפק בעלייה של כ-12.3%. מדד מחזור המסחר היום הסתכם בכ-1.54 מיליארד שקל, מתוכו כ-248 מיליון שקל ברציו.

"גלובס" מנתח היום בסקירה מקיפה את הזינוקים האחרונים בסקטור הגז ואת האפשרות כי רמות המחירים בשותפויות הגז גבוהות מדי. גיל בשן מ-IBI העריך בשיחה עם "גלובס" כי "ברציו המשקיעים פשוט שכחו לתמחר את הסיכון". ערן יונגר ממגדל שוקי הון השמיע באוזנינו דברים דומים כשאמר כי "השוק שכח שרציו יום אחד יכולה להיות בשווי אפס".

זירת המאקרו המקומית, והעולמית, היתה רגועה היום. רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, מעריך היום כי הריבית תגיע לרמה של 2% בסוף השנה ולכדי 3% בסוף 2011. הריבית לאוקטובר צפויה להישאר ללא שינוי.

מימושים בחלק ממניות סקטור הגז הטבעי

סקטור הנפט והגז המשיך לרכז עניין רב ומחזורי ענק. נציין את דלק קידוחים , דלק אנרגיה , אבנר , ישראמקו וגבעות יהש שזינקה במחזור ער. נזכיר כי המשקיעים מצפים בדריכות לעדכון של גבעות בנוגע לכמויות הנפט בקידוח מגד 5.

תמונת הזכויות ברישיונות פלאג'יק (Pelagic) מתחילה להתבהר. ההערכות בשוק הן כי בנוסף להזדמנות ישראלית ולמודיעין, גם שותפות חיפושי הגז רציו עתידה לרכוש 25% מהזכוית ברישיונות. רציו הודיעה היום לבורסה כי מתנהל מו"מ. מודיעין עצמה אישרה את החשיפה של "גלובס" כי היא מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת זכויות ברישיונות. ההערכות הן כי מודיעין שבשליטת צחי סולטן, עתידה לרכוש גם היא 25% מהזכויות.

הזדמנות ישראלית הודיעה אמש כי רכשה 10% מהזכויות ברישיונות פלאג'יק, הצמודים למבנה "לוויתן".

כלל ביוטכנולוגיה דיווחה הבוקר על הצלחה לאחת החברות הבנות שלה, טרומבוטק, המוחזקת על ידה בשיעור של כ-41%, בניסוי קליני Phase I שערכה במוצר המובילה שלה, THR-18. המוצר מיועד לטיפול בשבץ מוחי, באוטם שריר הלב, בתסחיפי ריאה ובאוטמים ורידיים.

קשיים רגולטוריים בעסקת לאומי-תנובה - כך נחשף אמש ב"גלובס". על פי הערכות, בנק לאומי יצטרך לצרף גוף נוסף שירכוש עמו את מניות מבטח שמיר בתנובה על מנת שלא יחויב על-ידי בנק ישראל לפרסם את דו"חות תנובה. ברכישת תנובה נתקל לאומי בשני מכשולים רגולטוריים גבוהים: (1) התמודדות עם השאלה האם תנובה היא קונגלומרט, הגדרה שתמנע חוקית את קיום העסקה. (2) אם תוגדר תנובה "חברה כלולה מהותית", יחייב בנק ישראל את לאומי לפרסם את דו"חות תנובה.

"גלובס" חשף אמש כי פרטנר נסוגה ממכרז החשב הכללי (החשכ"ל) ולא הגישה הצעה. מדובר במכרז הגדול ביותר במדינה, שכולל שירות לעובדי מדינה בהיקף של עשרות אלפי מנויים (ללא משפחות). כפי שפורסם ב"גלובס", חברות הסלולר הביעו תרעומת על תנאי המכרז והגישו מאות הסתייגויות במטרה להכניס בו שינויים, אולם הרוב המוחץ של ההסתייגויות לא התקבל.

מניית שמיר המשיכה לרכז עניין רב גם היום, בהמשך לנסיקה של 122% אתמול לאחר שיולי עופר הודיע כי בכוונתו להכניס אליה את פעילות חיפושי הגז והנפט שלו.

בתחום הביומד, חברת בריינסוויי הודיעה היום כי חתמה עם Douglas Mental Health University Institute , מרכז רפואי הפועל בשיתוף McGill University במונטריאול, על שני הסכמים לביצוע שני ניסויים קליניים לבחינת יעילות מכשיר Deep TMS של החברה.

חברת ווידמד דיווחה כי קיבלה 3 אישורי CE. האישורים יאפשרו לחברה לשווק את המכשירים שפיתחה במדינות אירופה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]