אלי ישי: "מי שאינטליגנט לא מספר לילד שלו 'מגרשים אותנו'"

שר הפנים בגל"צ: "אני רגיש הרבה יותר מהצבועים שלא יודעים על מה הם מדברים" ■ גירוש אחרי החגים? התנועה הקיבוצית: נחביא את הילדים בבתי משפחות

"לא מדובר ב-400 ילדים. אלה 20 אלף ילדי עובדים זרים ששוהים פה שלא כחוק - כ-6,000 עד גיל 5 והיתר עד גיל 17. יש לנו השמות של כולם. מתוכם, רק ל-60-70 אלף מגיעה אזרחות, אבל גם הם מעדיפים להסתתר. קודם כל שהקיבוצים ימצאו מקום ל-20 אלף ילדים, אחר-כך אולי נגיע לקיבוצים".

שר הפנים אלי ישי התייחס הבוקר בשיחה עם גלי צה"ל להודעת התנועה הקיבוצית, שלפיה יוסתרו ילדי העובדים הזרים המועמדים לגירוש בבתי משפחות בקיבוצים בישראל, ולדברי יואל מרשק, ראש אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, שהשווה את מבצע הסתרת הילדים למבצע של הפלמ"ח בתקופת המנדט הבריטי. הודעת התנועה הקיבוצית הגיעה בעקבות דיווחים בתקשורת שלפיהם אמרו במשרד הפנים כי אחרי החגים יתחיל מבצע הגירוש.

בתחילת אוגוסט החליטה הממשלה כי 400 ילדים שאינם עומדים בקריטריונים שנקבעו יגורשו מהארץ, וכי יינתן מעמד חוקי ל-800 ילדים. ישי חזר והדגיש בראיון כי לא מדובר ב-400 ילדים שאין להם אפילו פוטנציאל למעמד חוקי, וכי ההיקף גדול הרבה יותר - 20 אלף ילדים.

"יש פה מהלך מזעזע בעיניי, כי אומרים שיגנו על הילדים מפני רשות הגירה כמו במנדט הבריטי. איך מרשק משווה את פקחי רשות ההגירה לצבא הבריטי בתקופת הפלמ"ח? ממשלת ישראל, עפ"י ועדה מקצועית, קיבלה החלטה לגבי הקריטריונים. אני לא הייתי משאיר אפילו משפחה אחת. אני לא מגרש אנשים: אני מחזיר את ההורים בחזרה למדינה שלהם. אני אומר להם שלא יגידו לילדים 'מגרשים אותנו'. כמו שהמשפחות שלנו באו לארץ לפני 60-70 ולא אמרו לילדים 'מגרשים אותך' אלא 'הולכים לארץ ישראל'. אומרים להם 'הסתיימה פה תקופת השהות הלא חוקית, תחזרו למדינה שלכם'. תאמין לי שאני יותר רחמן על הילדים שלהם מאשר כל מי שמדבר ולא מבין על מה הוא מדבר".

"כל מי שקורא להשארת הילדים, שרים, ח"כים ואישי ציבור, פוחד איך ישראל תיראה בעולם. בואו, תחזירו מאות אלפי הורים וילדיהם וכך נכבוש את הארץ. אני שומר על הרוב היהודי במדינת ישראל. בעוד 20 שנה, אם ימשיכו אותם מתייפייפים שחושבים על איך ניראה, הילדים והנכדים שלנו יגדלו במדינה שאין בה רוב יהודי. אעשה הכל כדי לשמור על הרוב היהודי במדינת ישראל. כולם חוששים מכותרות. כל מי שמדבר היום בעד הילדים הזרים מקבל כותרות חיוביות, ומי שההיפך - מצמיחים לו קרניים. אני רגיש הרבה יותר מאותם צבועים - ואעשה הכל למען הדור הבא".

"המאבק הוא לא על איך ניראה. מבחינתי החלטת הממשלה תקפה. מבחינתי לא מעניין מה יגידו. כל מדינה מתוקנת קמה ומגרשת את מי ששוהה בה שלא כחוק. אם תהיה בארה"ב או בצרפת, אחרי תקופה מסויימת יגידו קומו סעו הביתה, ולא תגיד לילד שלך 'מגרשים אותנו' - כי יש לך אינטליגנציה".

"לצערי יש כל חודש 150-200 לידות של מסתננים בדרום. מיהו אותו יואל מרשק שיקום וישווה את הפקחים לצבא בריטי? מבחינתי, רשות ההגירה יכולה להתחיל לפעול כבר עכשיו".