אבנר רז מונה למנכ"ל אלול טכנולוגיות שבשליטת דוד קוליץ

סיים באחרונה את תפקידו כיו"ר תע"ש ■ גורם בחברה ביטחונית: "מעניין אם יקבל חופש פעולה"

תא"ל (במיל') אבנר רז מונה בימים האחרונים למנכ"ל חברת אלול טכנולוגיות הנשלטת בידי דוד קוליץ ועוסקת בתחומי הפיתוח העסקי וייעוץ לחברות זרות, בעיקר מארה"ב, הפועלות בישראל בעיקר בתחומי הביטחון והתעופה.

רז, שהיה עד לאחרונה יו"ר דירקטוריון תעש, נכנס לתפקידו בימים האחרונים. בדיווח שהעבירה קבוצת אלול לבורסה ולרשות ני"ע עולה כי שכרו החודשי של רז יעמוד על כ-70 אלף שקל ברוטו ובתום שנת כהונתו הראשונה יזכה ל-20 אלף אופציות.

בנוסף, רז צפוי לשמש דירקטור בחברה ובחברות בנות של קבוצת אלול. עם החברות הבנות של הקבוצה נמנות גם אלול אנרגיה, אלטל, טלדור וסיפן. רז אישר אתמול (ד') ל"גלובס" את הפרטים ואמר: "זה עתה נכנסתי לחברה ואני עוד לומד את תפקידי החדש".

עם התמנותו של רז למנכ"ל אלול טכנולוגיות, הודיע בעל השליטה ויו"ר מועצת המנהלים של קבוצת אלול, דוד קוליץ, ששימש בעת האחרונה בתפקיד מנכ"ל אלול טכנולוגיות, על פינוי התפקיד לרז.

"מעניין לראות איך הוא ישתלב"

קבוצת אלול נוסדה בתחילת שנות ה-70 בידי קוליץ וקבוצה של יזמים ובמסגרת פעילותה בתחום הביטחוני בארץ, היא מפעילה את אחד ממתקני האימונים של כוחות השריון של צה"ל בבסיס צאלים שבנגב.

רז סיים לפני כשלושה חודשים כהונה של שלוש שנים בתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של התעשייה הצבאית (תע"ש). כהונתו הסתיימה לאחר ששר האוצר, יובל שטייניץ, סירב לאשר לו כהונה נוספת בחברה הממשלתית, למרות תמיכה מצד שר הביטחון, אהוד ברק, בהארכת כהונתו.

גורם בתעשיות הביטחוניות אפיין את כהונתו של רז בתעש כתקופה בה ניסה לקדם יחד עם המנכ"ל שלה, אבי פלדר, תוכנית מקיפה להפרטת החברה: "יהיה מעניין לראות כיצד הוא ישתלב ב'אלול טכנולוגיות' שכן לא ברור כמה מרחב תמרון וחופש פעולה הוא יקבל מהבעלים, קוליץ, שנחשב לאקטיבי וריכוזי", אמר ל"גלובס" הגורם.