בדיקת "גלובס": בונוסים ועסקאות בעלי עניין בחסות הדו"חות

החברות הציבוריות ניצלו את שטף הדו"חות הכספיים כדי להודיע על העלאות שכר ועסקאות בעלי עניין

קופת פרסום הדו"חות הכספיים, שהסתיימה בשבוע שעבר, היא בדרך כלל תקופה טובה לפרסום על עסקאות בעלי עניין, שדרוגי שכר והענקת בונוסים. במקרים רבים דיווחים אלה חומקים מעיני המשקיעים, שמרכזים את עיקר תשומת ליבם בתוצאות הכספיות.

אז לטובת מי שפספס, להלן כמה מאותן עסקאות שהסתתרו בדו"חות:

רק שבוע חלף מאז הציגה חברת הממתקים כרמית מעבר מהפסד לרווח של 1.6 מיליון שקל בדו"חות הרבעון השני של 2010. אתמול בערב כבר התכנס דירקטוריון כרמית, כדי לאשר העלאה של 20 אלף שקל לשכר החודשי של בעל השליטה בחברה, לני סקסטין, ל-79.5 אלף שקל לחודש, וכן כדי לאשר לו בונוס שנתי שינוע בין 2.5% ל-4.5% מהרווחש השנתי של כרמית לפני מס.

בנוסף, סקסטין, בן 64, יהיה זכאי לקבל סקר רפואי מקיף פעם בשנה על חשבון כרמית. נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים פורסם דו"ח בודק, שחשף כי במשך קרוב ל-16 שנים שררה בכרמית התנהלות בלתי תקינה בכל הקשור לאישור עסקאות בעלי עניין.

מיחשוב ישיר , בעלת השליטה בוואן תוכנה , אישרה העלאה של 21.5% בשכרו החודשי של עדי אייל, בעל השליטה ומנכ"ל הקבוצה, ל-105 אלף שקל. כעת, ההכרעה בעניין עוברת לבעלי המניות, שייאלצו לאשר זאת.

אי אונליין זימנה אסיפה כללית לאישור חוזים עם שתי חברות תוכנה הנמצאות בידי בעלי השליטה בחברה - יובל גולן ואחיינו מיכאל. השתיים יעניקו לחברה זכות שימוש בתוכנות תמורת תשלום על בסיס הכנסות משיווקן.

כחלק מההסכם יעניקו בעלי השליטה לאי-אונליין שירותי ניהול תמורת 50 אלף שקל לכל אחד, וישכירו לה מבנה בת"א תמורת 44.6 אלף שקל בחודש. בנוסף, תרכוש אי-אונליין את הציוד המשמש שתי חברות אלה, ששוויו בסוף מארס הוערך בכמיליון שקל. בנוסף, היא תוכל לקלוט את עובדיהן, שעלות העסקתם החודשית הוערכה בכ-360 אלף שקל.

האסיפה הכללית של טופ מערכות אישרה שינוי בהסכם הניהול עם בעלי השליטה, גלעד הר עוז ואלכס מילנר. השניים ייהנו משכר חודשי של 59 אלף שקל כל אחד - תוספת חודשית של 10,000 שקל. במידה שהחברה תעמוד ביעדי רווח ומכירות, יועלה סכום התגמול החודשי ל-64 אלף שקל לכל אחד.

חוזה מהבעלים

חברת ייזום הנדל"ן נתנאל גרופ אישרה חוזה לקבלת שירותי בנייה ולשיווק פרויקט בחולון, מחברה פרטית של בעלת השליטה (ליהקום) שבידי האחים נתנאל.

תמורת הסכם שירותי הבנייה תקבל ליהקום כ-43 מיליון שקל, ותמורת הסכם השיווק והפרסום היא תקבל 1.5% מתמורת המכירה של כל יחידת דיור בפרויקט. בנוסף, אישר דירקטוריון נתנאל רכישת זכויות בקרקע ברחובות המוחזקת על ידי חברה פרטית של בעלי השליטה, תמורת 3.5 מיליון שקל.

עוד אישרה האסיפה הכללית שינוי בתנאי העסקתו של המנכ"ל דני נתנאל ל-70 אלף שקל לחודש, בנוסף להשתתפות חודשית בסך 63 אלף שקל בהוצאות נושאי משרה אחרים, והחזקת משרד של ליהקום.

דירקטוריון חנן מור אישר מכירת ארבע דירות לקרובי משפחה של בעלי השליטה: שלוש לקרובים של חנן מור, ואחת נוספת לבנו של שותפו וומנכ"ל החברה, אבי מאור. בדירקטוריון ציינו, כי "מחירי הדירות, תנאי התשלום וכל יתר תנאי ההתקשרות, הינם כפי שמקובל לגבי דיירים אחרים שרכשו דירות בפרויקטים האמורים".

דירקטוריון חברת הבנייה אשדר אישר התקשרות עם החברה הפרטית אשטרום הנדסה, מקבוצת אשטרום - בעלת השליטה באשדר, לפרויקט שהיא מקימה יחד עם חברת נוה גד בגני תקווה, תמורת 76 מיליון שקל.

דירקטוריון חברת אלול תמראינד אישר את ההסכם להעסקתו של אבנר רז כמנכ"ל החברה, במקומו של דוד קוליץ, בתמורה לשכר חודשי של 70 אלף שקל. רז, נזכיר, כיהן בעבר בין היתר כיו"ר תע"ש וכמנכ"ל חברת הציוד הרפואי לומיניס. לחברת אלול שני תחומי עיסוק מרכזיים - שירותי ייעוץ, שיווק ומכירות בתחומי תעופה, חלל, ביטחון, מדעי החיים ואלקטרואופטיקה, וכן מתן שירותי פרויקטים, בעיקר לשוק הביטחוני.

טרם לכך אישר הדירקטוריון העלאת הגמול לדירקטורים יעקב פרי, עמוס ירון, יוסי שחק ורויטל אבירם, וכן תוכנית אופציות לעובדים, יועצים ונושאי משרה בחברה, במסגרתו הם יקבלו עד 7.4% מהון המניות.

דירקטוריון פולישק , שרק לאחרונה סיים הסדר חוב, אישר הענקת בונוס שנתי של בין שתיים לארבע משכורות למנכ"ל יצחק וקסלר, החל מ-2011, בהתאם לעמידה ביעד הרווח התפעולי השנתי.

האסיפה הכללית של חברת קו מנחה אישרה את רכישת פעילותה של חברת יפעת הון דיסק, מקבוצת יפעת בקרת פרסום, תמורת כחצי מיליון שקל. קבוצת יפעת נמצאת בשליטת קרלוס בגס, ממחזיקי השליטה בקו מנחה.

22
 22