ניצחון משפטי לטבע: בימ"ש בארה"ב דחה תביעה נגד הקופקסון

בימ"ש בניו יורק פסל בקשה לשיפוט מהיר שהגישו המתחרות סנדוז ומונטה אשר טענו כי הפטנט של החברה על תרופת הקופקסון אינו תקף ■ טבע: "נגן על הפטנט בכל מקום בו יאותגר"

חברת טבע הודיעה היום למשקיעיה בבורסה של ניו יורק כי היא זוקפת לזכותה ניצחון משפטי במאבק להגנת הפטנט על תרופת הדגל שלה, קופקסון.

בית המשפט במחוז הדרומי של מדינת ניו יורק החליט היום לפסול בקשה לשיפוט מהיר של חברות התרופות המתחרות סנדוז (החטיבה הגנרית של ענקית התרופות האירופית נובארטיס ) וכן חברת מומנטה האמריקאית, שטענו כי הפטנט שהוצא לתרופת הקופקסון המטפלת בטרשת נפוצה - אינו תקף. משמעות הצעד היא כי יתקיים דיון נוסף ומפורט בטענות החברות - אך עד לקיומו הפטנט תקף באופן מלא. כמו כן נמסר כי ביהמ"ש טרם קבע מועד לדיון המשך בנושא.

"טבע מרוצה מאוד מההחלטה של בית המשפט היום", אמר ראש המערך המשפטי של החברה, ריצ'ארד אגוזי, שהוסיף כי היא "מאשרת את האמונה שהפטנטים תקפים ואכיפים" וכי בכוונת החברה להמשיך להגן בנחישות על זכויותיה בפטנט בכל מקום בו הן מאותגרות.

קופקסון בעין הסערה

כזכור, לפני כחודש וחצי צנחה מניית טבע בשיעורים גבוהים בניו יורק ובישראל לאור חשש המשקיעים לפגיעה בהכנסותיה מתרופת הקופקסון לטובת תרופה מתחרה אותה שואפות סנדוז ומומנטה לשווק.

חב' מומנטה, שותפתה של סנדוז, כבר הגישה בקשה לאישור מקוצר (ANDA) לשיווק גרסה גנרית לקופקסון. על מנת להתגוננן הגישה טבע תביעה להפרת פטנט כנגד מומנטה וכן כנגד חב' מיילין שהגישה בקשה דומה מאוחר יותר. הגנה זו נמשכת 30 חודשים והזמן הולך ומתקצר.

העובדה כי סנדוז ומומנטה כבר זכו בסוף יולי לאישור ה-FDA לשווק את הגירסה הגנרית למדלל הדם Lovenox של סאנופי אבנטיס, ובכך עקפו את טבע בקבלת האישור, העלתה אז חששות כבדים בקרב משקיעי טבע באשר לפגיעה האפשרית בתרופת הדגל של ענקית התרופות הישראלית.

הבשורות הטובות מבית המשפט בניו יורק היום מעודדים את המשקיעים ומחזירים את האוויר למניה שעולה בשיעור ניכר, בניגוד למגמה השולטת בבורסה.