הפיצ'ר החדש של גוגל פותח בישראל - אך לא זמין בעברית

השירות החדש, אינסטנט, מאפשר לגולשים למצוא תוצאות כבר במהלך ההקלדה של שאילתת החיפוש ■ למרבה האבסורד, השירות שפותח בישראל זמין ב-40 שפות - אך לא בעברית

מהר יותר, יעיל יותר: ענקית החיפוש גוגל השיקה בסוף השבוע את Instant - פיצ'ר חדש המתיימר לשנות את הרגלי החיפוש של מאות מיליוני משתמשים בעולם ולשפר את האופן שבו הם מוצאים מידע מבוקש.

התוסף החדש מאפשר לגולשים למצוא תוצאות כבר במהלך ההקלדה של שאילתת החיפוש, ומבלי שהמשתמש יצטרך ללחוץ באופן אקטיבי על מקש ה"אנטר" או ה"חפש". מנוע החיפוש מזהה את האותיות הראשונות המוקלדות בתיבת החיפוש, ומציג בהתאם עמודי תשובות רלוונטיים בזמן אמת, המתעדכנים בהתאם לקצב ההקלדה.

הממשק החדש מתבסס על טכנולוגיית Google Suggest, שפותחה במרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל. טכנולוגיה זו מציגה בפני הגולש השלמות אופציונליות לשאילתת החיפוש כבר במהלך ההקלדה.

פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של גוגל בישראל, אמר כי "אנו שמחים על ההזדמנות להיות חלק מההשקה של Instant ולייצר חווית גלישה איכותית ומהירה יותר בקרב מיליוני גולשים בעולם".

השירות זמין ב-40 שפות, והגישה אליו מתאפשרת מהאתר Google.com וכן מאתרי גוגל מקומיים במדינות שונות. למרות שהפיצ'ר מבוסס על טכנולוגיה שפותחה בישראל, השירות עדיין לא תומך בעברית ולא ניתן להשתמש בו באתר גוגל ישראל, אולם בעתיד הקרוב מתכננת החברה להתאים אותו גם לשפות הנכתבות מימין לשמאל, וכן לחיפוש הסלולרי.