הסכם נוסף לסלנו: הפעם עם ליברטי גלובל בעשרות מיליוני ד'

החברה הישראלית תספק לה שבבים לתקשורת ביתית אלחוטית ■ יתרון בולט מבחינתה בעסקה: חיבור לסמסונג, השותפה הנוספת בפרויקט

ימים מעניינים עוברים על מפתחת שבבי התקשורת האלחוטית Celeno. החברה הודיעה בסוף השבוע על שיתוף פעולה עם ענקית הכבלים Liberty Global, במסגרתו תשתלב כספקית השבבים לתקשורת ביתית אלחוטית בפרויקט, בו תציע שידורי וידיאו מבוססי IP בבתי הלקוחות. העסקה בין החברות צפויה להימשך מספר שנים ובמסגרתה עשויה סלנו לפי הערכות לקבל 30-40 מיליון דולר.

זו העסקה השנייה עליה הכריזה סלנו לאחרונה. לפני כחודש וחצי דיווחה החברה על הסכם עם ענקית התקשורת הסינית צ'יינה טלקום, לפיו תספק את שבבי התקשורת האלחוטית ברשתות הביתיות במסגרת פרויקט הטלוויזיה מבוססת האינטרנט (IPTV) של החברה הסינית. סלנו, שהוקמה ב-2005, מפתחת שבבי תקשורת אלחוטית, שתומכים בתקן ה-WiFi עם ביצועים מוצלחים יותר, כך שמתאימים להעברת תכני וידיאו ומולטימדיה בפורמט של איכות גבוהה יחסית (HD).

ליברטי היא חברת אחזקות שבבעלותה מספר חברות כבלים ברחבי העולם, כולל ארה"ב, אירופה ואסיה, עם 18 מיליון לקוחות בכל העולם.

הפרויקט במסגרתו תשלב החברה את השבבים של סלנו, כולל שני רכיבים מרכזיים בבתי הלקוחות: נתב מולטימדיה, שדרכו אמורה לעבור התקשורת שתגיע על-ידי הכבלים לבתים הפרטיים, וממירים שתייצר סמסונג עבור ליברטי ויאפשרו הפצה אלחוטית של תכני וידיאו למסכים ומכשירים ניידים נוספים בבתים.

בדרך לגיוס

אחד היתרונות עבור סלנו בעסקה, הוא הקשר לסמסונג. גלעד רוזן, מנכ"ל ונשיא סלנו, אמר כי "אנו מקווים שההצלחה עם סמסונג תמונף גם לעוד לקוחות". את ההצלחה הזו עשויים לנצל בסלנו גם לביצוע גיוס. בחברה הושקעו עד כה 30 מיליון דולר, בעיקר בידי גריילוק, פיטנגו וסיסקו.