לא רק שיתוף-פעולה: טקסס אינסטרומנטס משקיעה ב-XTR

היקף ההשקעה האסטרטגית של ענקית השבבים באקסטרים ריאליטי הוא מאות אלפי עד מיליוני דולרים

השליטה באמצעות תנועות בהתקני מחשוב, הפכה בשנה האחרונה למציאות. מספר חברות ישראליות נמצאות בשורה הראשונה של תחום זה בעולם, ביניהן XTR (אקסטרים ריאליטי).

היום הודיעה החברה כי ענקית השבבים TI (טקסס אינסטרומנטס) תבצע בה השקעה אסטרטגית, לאחר שהחברות הודיעו בתחילת השנה על שיתוף פעולה ביניהן בתחום של זיהוי מחוות. החברות לא דיווחו על היקף ההשקעה, אבל זו מוערכת בכמה מאות אלפי דולרים עד מיליונים בודדים.

את XTR הקימו בשנת 2005 ירון אייזנברוד ודור גבעון, שמשמש כמנכ"ל שלה. החברה מפתחת מעין מנוע לזיהוי מחוות שמבוסס על תוכנה. היא נעזרת במצלמת הווידיאו הקדמית שנמצאת ברוב הסלולריים ובהתקני מחשוב אחרים, לזיהוי התנועות של המשתמש לצורך ניווט או משחקים. בחברה יש כיום 20 עובדים והיא גייסה עד כה 4.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים בישראל ובעולם.

באופן פונקציונלי, דומה הפתרון של XTR לזה של חברה ישראלית אחרת שהצליחה לבלוט בתחום של זיהוי תנועות הגוף - פריים-סנס. הטכנולוגיה של האחרונה עומדת מאחורי ממשק זיהוי התנועות שמציעה מיקרוסופט במוצרי ה-Xbox בגרסת ה-Kinect. במסגרת שיתוף הפעולה, יפתחו החברות תוכנה שתהווה מנוע לזיהוי מחוות, ותאפשר ללקוחות TI לקבל את הפלטפורמה של מעבד ה-OMAP עם פתרון שמותאם לכל אפליקציה בה יהיו מעוניינים, ולא רק טלפון ניידים.

עוד השקעות בדרך

עבור TI, זוהי השקעת הון סיכון "קלאסית" ראשונה בחברה ישראלית. ההיסטוריה של TI בישראל כוללת שלוש רכישות: ליבית, בטרפליי, וחלק מפעילות חברת קומסיס.

לדברי אבנר גורן, מנהל האסטרטגיה העולמית של מעבדי ה-OMAP ב-TI, "ההשקעה מהווה אינדיקציה לכך ש-TI רואה פוטנציאל ליצירת שיתופי פעולה בישראל גם באמצעות השקעה". לדבריו, TI בוחנת כעת עוד השקעות שכאלה.