בורסות אירופה סגרו בעליות קלות לאחר המאקרו

בטוקיו תבחר היום המפלגה הדמוקרטית את מועמדה לראשות הממשלה ■ מניית C&W זינקה ב-2.6%

המסחר באירופה התנהל במשך מרבית היום (ג') במגמה מעורבת עם נטיה לירידות קלות, לאחר שהמדדים המובילים בגוש עלו אתמול לרמות שיא של 4 החודשים האחרונים. ואולם, פרסום נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב ושינוי הכיוון בוול סטריט שינה את המגמה גם ביבשת הישנה ובסיום נרשם יום חיובי נוסף.

בזירת המאקרו באירופה, היום פורסם כי התוצר התעשייתי של 16 מדינות גוש האירו נותר בחודש יולי ללא שינוי. על כך דיווחה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של הגוש, היושבת בלוקסנבורג. מדובר בנתון מאכזב. כלכלנים ציפו לעלייה של 0.1% בתוצר התעשייתי של 16 מדינות הגוש, לאחר ירידה של 0.2% ביוני. בנוסף, דווח שעלות העבודה בגוש עלתה ב-1.6% ברבעון השני של השנה, הנתון החלש ביותר מאז החלו לאסוף נתונים בתחום זה בשנת 2000.

"אנחנו מצפים שההתאוששות תימשך, אם כי ברור שקצב הצמיחה בחצי השני של השנה יהיה יותר איטי לעומת הרבעון השני", אמר לבלומברג פטר ואנדן הוט, כלכלן ב-ING בבריסל.

בארה"ב פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% בחודש אוגוסט, לאחר עלייה של 0.1% ביולי. הנתון היה גבוה מהתחזיות המוקדמות בשוק, שעמדו על 0.3%. המכירות ללא מוצרי תחבורה עלו ב-0.6% באוגוסט - מעבר לתחזיות בשוק שעמדו על 0.4%. להוציא את נתוני מכירות מוצרי התחבורה, דלקים ומוצרי בנייה, המכירות עלו ב-0.6% - שיא שלא נראה מאז חודש מארס.

לאחר פתיחת המסחר דווח על עלייה של 1% במלאים העסקיים בחודש יולי, לעומת צפי לעלייה של 0.7%. הנתון מצביע על כך שהעסקים שוב מאמינים בעצמם ובביקושים למוצרים אותם הם מוכרים ומגדילים את המלאים המוחזקים על המדפים ובמחסנים. נציין כי היחס בין המכירות הקמעונאיות למלאים העסקיים, נותר בדומה לחודש יוני על 1.26.

אסיה ננעלה במגמה מעורבת על רקע הפריימריז ביפן

המסחר בבורסות המזרח ננעל מוקדם יותר במגמה מעורבת - זאת לאחר פתיחה ירוקה במיוחד לשבוע אתמול ועל רקע המשך הראלי במדדים בניו יורק אמש, במסגרתו הוסיף הנאסד"ק 1.9% לערכו. המסחר מתנהל על רקע הבחירות הפנימיות במפלגה הדמוקרטית ביפן שיקבעו את זהות מועמדה לבחירות הכלליות, אשר ייחשב למועמד המוביל במירוץ לכס ראש הממשלה. מדד הניקיי איבד 0.25% בעוד הבורסה בהונג קונג דווקא נהנתה מעליות קלות.

הבחירות ביפן היום יכללו כ-350,000 בני אדם הצפויים להשתתף בתהליך לבחירת המועמד הדמוקרטי לראשות הממשלה אשר צפוי במידת ודאות לא מעטה לזכות בהנהגת המדינה בשנים הבאות. עם זאת, הבורסה במדינה לא מאירה הבוקר פנים למועמדים כאשר מדד הניקיי מוסיף להיחלש ומאבד מערכו.

היחלשות המדד מיוחסת, גם הבוקר, להמשך ההתחזקות בשערו של הין היפני לשיא נוסף של 15 שנים אל מול הדולר. המטבע היפני נסחר כעת בשער של 83.3 ין לדולר בלבד - עובדה הממשיכה להדיר שינה מעיניהם של היצואנים במזרח.

בהונג קונג, לעומת זאת, נרשמה הבוקר מגמת מסחר חיובית בהתאם למומנטום החיובי בעולם - ומדד האנג סנג מוסיף לערכו 0.17%. בשנחאי נרשמת כעת יציבות במסכי המניות.

[לפורטל הפיננסי]