פרקליטי אולמרט: אין התייחסות לדרישתנו לחקור את הפרקליטות

3 חודשים לאחר שדרש מהיועמ"ש להורות על חקירה פלילית נגד פרקליטות מחוז ירושלים בטענה לתדרוך עדה במשפט אולמרט, עו"ד אלי זהר מבקש לדעת באיזה שלב מצוי הטיפול בפרשה

‎‎סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לא מוותרים לפרקליטות: 3 חודשים לאחר שפנו ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה להורות על חקירה פלילית נגד אנשי פרקליטות מחוז ירושלים בטענה לתדרוך עדה במשפט אולמרט, הם מבקשים לדעת באיזה שלב מצוי הטיפול בפרשה.

‏בפנייה שהעביר הבוקר (ג') עו"ד אלי זהר למשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד רחל גוטליב, ציין הסנגור כי "עד היום, חרף חומרת הדברים, וכאשר חלפו כבר כ-3 חודשים מאז הוגשה התלונה, לא קיבלנו כל התייחסות עניינית לפנייתנו".

זהר ביקש לעדכן אותו בהקדם מתי צפויה החלטה בעניין, וזאת "על מנת שנוכל לכלכל את צעדינו בהתאם", כלשונו.

‏ביוני האחרון פנו סנגוריו של אולמרט ליועמ"ש בבקשה לפתוח בחקירה נגד הפרקליטים המנהלים את תיק אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי משפט, השפעה לא הוגנת על עד ומירמה והפרת אמונים, בנוגע לעדותה של הדר זלצמן, סוכנת נסיעות בחברת ראשונטורס שהעידה במשפטו של אולמרט.

‎‎מסמך תדרוך

‏הדרישה נולדה בעקבות חשיפת מסמך תדרוך בן 32 עמודים שהכינה הפרקליטות עבור זלצמן, הכולל שאלות ותשובות אפשריות שעליהן היא היתה אמורה להשיב בחקירתה הנגדית, ושלדברי אנשי אולמרט "שם בפי העדה גירסאות מעובדות ומלוטשות, שבינן לבין עדות ספונטנית אין ולא כלום, תוך הסתרה מוחלטת מבית המשפט ומההגנה של אותם מהלכים נפסדים".

‏מסמך התדרוך נחשף בזמן שזלצמן נחקרה בחקירה נגדית על-ידי עו"ד נוית נגב, המייצגת את אולמרט בפרשת ראשונטורס. במהלך העדות סיפרה העדה כי תודרכה בפרקליטות לקראת העדות בהליך הקרוי "ריענון", ואף קיבלה לידיה מסמך שאלות ותשובות שהוכן בפרקליטו ושהוצג בפני בית המשפט.

‏עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים ניסה להסביר לשופטים את פשר המסמך. לדבריו, "רוב החומר הוא ציטוטים מתוך דברי העדה וחקירותיה במשטרה. בסוף כל ציטוט יש מראה מקום".

קורב הסביר כי יש אמנם קטע במסמך הכולל את הערות הפרקליטות על דברי העדה, והערות אלה לא היו צריכות להיכלל במסמך, אך טען כי "אין לכך שום משמעות". ‏‎‎‏

"משהו מסריח פה"

בתוך כך תקפה היום רייצ'ל ריסבי-רז, מתאמת הנסיעות של אולמרט, את התובע עו"ד אורי קורב על כך שהפרקליטות מפיצה מסמכים לתקשורת במהלך עדותה בתיק ראשונטורס. "אם כך הדברים מתנהלים, אין לי סיכוי למשפט הוגן. אני רואה שצדק והיגיון אין הרבה במשפט הזה", אמרה.

קורב טען כי הפרקליטות לא העבירה כל מסמך לעיתונות. "איך אתה יודע שזה לא קרה?" שאלה ריסבי-רז והוסיפה: "משהו מסריח פה בכל המשפט הזה".

בתגובה אמרה ראש הרכב השופטים, השופטת מוסיה ארד: "זה טוב שתשתי מים ותוכלי לדבר בסגנון אחר, מתאים יותר לבית המשפט". בתגובה פרצה העדה בבכי, והדיונים הופסקו.