בועה? ספן רוכשת 10% מ"שרית" - וזינקה ב-16% לשווי שוק של 94 מ' ש'

זאת, לאחר נסיקה של 290% אתמול ■ ספן רוכשת את זכויותיו של משה הרשברג ב"שרית" ב-1.6 מיליון שקל ■ תעניק להרשברג אופציות להמרה ל-750 אלף מניות - עמוק בתוך הכסף

לאחר שזינקה אתמול בכ-290%, הודיעה הבוקר (ג') חברת ספן באופן רשמי כי היא אכן רוכשת 10% מהזכויות ברישיון חיפוש הנפט היבשתי "שרית", שליד אשדוד, בתמורה ל-1.67 מיליון שקל. הדיווח הרשמי מרים גם היום את המניה בעשרות אחוזים בבורסה בת"א.

ספן היא שלד בורסאי שבשליטת מורן‎ ‎שטרנליב (המשמש גם כמנכ"ל החברה), יהונתן‎ ‎קיי ואהרון כהן (המשמש גם כיו"ר החברה, בנוסף על היותו בעל השליטה בבית ההשקעות פאי פיננסים).‏ כהן רכש 50.58% ממניות ספן בחודש מאי האחרון.

השמועות בדבר כניסתה של ספן לתחום חיפושי הנפט הקפיצו אתמול את המניה בכמעט 300%. בימים אלה שבהם כל שביב מידע הקשור בנפט וגז מצית אש בליבם של המשקיעים, ריכזה ספן "הקטנה" מחזור מסחר של כמעט 30 מיליון שקל. גם היום היא מרכזת מחזורים כבדים והיא אחת מ-3 המניות הסחירות ביותר בשוק.

המסחר במניה היום ראוי בהחלט לכינוי "רכבת הרים". היא החלה בעלייה של כ-35% ובגבוה היומי נגעה בשער 8.25 שקל, קרי זינוק של 150% משער הסגירה של אתמול. לאחר מכן היא התמתנה לשער של 3.85 שקל, מחיר המשקף לה שווי שוק של לא פחות מ-94 מיליון שקל.

בחזרה לעסקת "שרית"; ספן רוכשת את הנתח שלה ברישיון ממשה הרשברג, והיא תקצה לו גם אופציות להמרה ל-750 אלף מניות ספן. שער מימוש האופציה הינו 32 אגורות למניה, קרי עמוק בתוך הכסף, גם לאחר תוספת מימוש של 68 אגורות לכל אופציה, כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. זאת, בעקבות הזינוק במניה אתמול. האופציות ניתנות למימוש עד סוף אוקטובר 2011.

אם כן, ספן תצטרף לשותפים הקיימים ב"שרית", הלא הם לפידות חלץ , מודיעין , רציו והזדמנות ישראלית . קידוח "אשדוד A3" החל בשלהי חודש יוני והוא אמור להימשך כ-3 חודשים, כלומר הוא אמור להימצא בשלבי סיום. עלות הקידוח הינה 2.5 מיליון דולר.

קידוח "אשדוד A3" הינו חלק מרישיון "שרית". לפי תוכנית העבודה המפורטת בדו"חות הכספיים של לפידות חלץ לשנת 2009, ב"אשדוד A3" מתוכנן ביצוע ביצוע קידוח אלכסוני שעיקרו קדיחה אלכסונית מקידוח נטוש "אשדוד 3" לכיוון מאגר הנפט שהתגלה ביורא בבארות "אשדוד 2 "ו"אשדוד 5". במידה ולא ימצא בקידוח נפט, תיבחן האפשרות לבצע קידוח אלכסוני נוסף, מאותו קידוח נטוש "אשדוד 3" לכיוון מאגר הנפט אשדוד 3B.

בשנות ה-70 התגלה מאגר נפט באזור, שכלל 2 בארות ("אשדוד 2" ו"אשדוד 5") מהן הופקו 200 אלף חביות נפט במשך 20 שנה. הבארות ננטשו מסיבות כלכליות ובאר "אשדוד 5" הפיקה לפני נטישתה כ-25 חביות נפט ביום ו"אשדוד 2" הפיקה 8 חביות נפט ביום. לפידות חלץ ציינה בדו"חותיה, כי "גודלו של המאגר אינו ברור".