הזדמנות ישראלית: הסכם לסקר סייסמי בשטח רישיונות פלאג'יק

שותפות חיפושי הנפט והגז, שבבעלות רוני הלמן ואורי אלדובי ובניהולו של אייל שוקר, רכשה הזכויות (10%) ברישיונות ■ עלות הסקר - 5.3 מיליון דולר

לאחר שהודיעה בשבוע שעבר כי רכשה זכויות (10%) בששת רישיונות פלאג'יק (Pelagic) הנמצאים כ-170 קילומטר מערבית לחיפה, שותפות חיפושי הנפט והגז הזדמנות ישראלית , שבבעלות רוני הלמן ואורי אלדובי ובניהולו של אייל שוקר, הודיעה היום (ג') לבורסה כי מפעיל הרישיונות התקשר בהסכם לביצוע סקר סייסמי תלת מימדי בשטח הרישיונות.

הסקר הסייסמי, שעלותו המשוערת היא כ-5.3 מיליון דולר, מתוכנן להתחיל במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2010 וצפוי להימשך כ-10 שבועות, ניתוח תוצאותיו יימשכו כ-5 חודשים.

הרישיונות המדוברים, שעל המגעים לרכישת הזכויות בהם דווח לראשונה ב"גלובס" בחודש שעבר, הם, ישי (Ishai), אדית-יה (Aditya), ללה (Lela), יהב (Yahav), יועד (Yoad) ואילה (Aila). הם הוענקו לפלאג'יק האמריקנית במארס 2009 לתקופה של שלוש שנים. הזדמנות ישראלית התחייבה לשלם 2.5 מיליון דולר לפלאג'יק תמורת הזכויות, ונקבע כי העברת הזכויות תהיה בכפוף לתשלום תמלוגי-על בסך 5% מסכום העסקה לצדדים שלישיים.

מנכ"ל הזדמנות ישראלית, אייל שוקר, אמר עם רכישת הרישיונות כי ההשקעה בפלאג'יק היא "נדבך נוסף באסטרטגיה של החברה, לפזר את נכסי הנפט שבבעלותה במספר רב של רישיונות". ההשקעה מצטרפת להסכם שעליו חתמה הזדמנות עם רציו, לרכישת 10% מהזכויות ברישיון "גל" הצמוד לרישיונות פלאג'יק מדרום, ולרכישת 10% מרישיון החיפושים היבשתי "שרית" בסמוך לאשדוד, בו שותפות גם לפידות, רציו ומודיעין.