בדרך לעוד שביתה בנתב"ג? "הסיכום עדיין לא נחתם"

פחות מ-24 שעות לאחר חידוש הפעילות האווירית מבהיר יו"ר רשות שדות התעופה: "שום הסכם לא נחתם; הכל כפוף לאישור מועצת הרשות" ■ העובדים: "שומרים על אופטימיות"

יום לאחר סיום השביתה בנתב"ג, מבהיר היום (ג') יו"ר רשות שדות התעופה (רש"ת), עובדיה עלי, כי מועצת הרשות היא היחידה שמוסמכת לקבל החלטות בדבר כספי הפנסיה של העובדים. לדבריו, בניגוד להודעות השונות שמסרו הצדדים על העברת כספי הפנסיה לנאמנות ובהמשך לניהול חיצוני, הסיכום שגובש אתמול מותנה באופן מפורש באישור של מועצת רש"ת.

"מועצת רש"ת הינה גוף סוברני (אוטונומי) לקבל החלטות, ואלה יתקבלו לאחר שכל הנתונים ימסרו לחברי המועצה", כך מסרה היום הנהלת הרשות. "יו"ר המועצה הדגיש בפני העובדים והשרים כי הוא איננו מתחייב להחלטה כזו או אחרת של המועצה", הוסיפו ברשות.

ההודעה של עלי נתפסת אולי כמכשול, אולם בחינת הרכב חברי המועצה מגלה כי ספק רב אם היא תטרפד את הסיכום שגובש אתמול בין כל הצדדים, לרבות ההסתדרות. 7 מתוך 15 חברי המועצה הם עובדי מדינה שמחויבים למעשה להסתדרות, וכלל החברים מתמנים על ידי שר התחבורה - שחתום גם הוא על ההסכם.

אבל ייתכן כי בכל זאת ישנו מכשול שעלול לטרפד את העברת כספי הפנסיה של העובדים: עו"ד משה רז כהן, שמייצג את התושבים המתגוררים בסמוך לנתב"ג, אשר בית המשפט המחוזי בת"א פסק כי רש"ת צריכה לפצות אותם ב-5 מיליארד שקל, פנה לעובדיה עלי והתריע בפניו: הוצאת כספי הפנסיה בעיתוי הנוכחי מעלה חשש ל"הברחת כספים", שעלולה לפגוע בביצוע פסק הדין. על פי ההסכם שגובש אתמול כספי הפנסיה יועברו לנאמנות בתוך 60 יום, אולם הליך משפטי מצד עו"ד רז כהן עשוי לעכב את יישום ההסכם.

מועד העובדים נמסר בתגובה ל"גלובס": "אנו שומרים על אופטימיות ומקווים ומאמינים כי מועצת הרשות תתמוך בסיכומים שהושגו בתמיכתם של שרי האוצר והתחבורה אמש".