אבי קידוח תמר אינו אובייקטיבי

האם למתעשרים חדשים זכות פחותה להגן על כספם מאשר לגברדיית העשירים הותיקה?

יוסי לנגוצקי, גיאולוג רב-פעלים, הוביל השבוע בכנס באוניברסיטת תל-אביב את מתקפת הקואליציה למען העלאת תמלוגי הגז. לנגוצקי טען כי התמלוגים צריכים לשמש את המדינה לשיפור מערכת החינוך ולביסוס תקציב הביטחון והוסיף כי "במקום זאת, אנו שומעים, קוראים ורואים חדשות לבקרים כיצד מנסים אישים וגופים שנכנסו אך בן-לילה לקטגוריית המולטי-מיליארדרים למנוע ממדינת ישראל מלהחליט על חלוקה מתבקשת וצודקת של רווחי העתק הצפויים".

תסכול גובר והולך

מי הם אותם מתעשרים חדשים? יצחק תשובה? האם למתעשרים חדשים יש זכות פחותה להגן על האינטרסים הכספיים שלהם מאשר, נניח לעשירים ותיקים בני האליטות הישנות או גיאולוגים מכובדים ועטורי פרסים?

בניגוד לרוב חבריו לקואליציה, שאינם מבינים דבר בענייני חיפושי גז, אופפת את לנגוצקי הילה של גיאולוג-על, אבי תמר. על כך יש להוסיף את הסיפור המתסכל למדי של מי שאיבד את חלקו בשותפות עקב נסיבות שלא היו ככל הנראה בשליטתו. האיש שזרע בדמעה ממשיך לבכות במקום לקצור.

"הפרוספקט לקידוח תמר 1 הוגש לתשובה על מגש של כסף", קונן אתמול. התסכול של לנגוצקי גובר והולך עם הזמן במקום שידעך וישכך. ברקע מתנהלת עדיין התביעה שהגיש נגד שותפו לשעבר בני שטיינמץ, שיצא מהקידוח בשלב קריטי והותיר אותו ללא החזקות משמעותיות בתמר. ובקשר לתשובה ושותפיו - רק לנגוצקי עצמו יודע מה עומקם של המשקעים שצבר כלפי מי שמחזיק כיום בתגלית הקרויה על שם נכדתו ושווה מיליארדים.

לנגוצקי טען אתמול כי תמיכתו בהעלאת התמלוגים דווקא מנוגדת לאינטרס האישי שלו, בהיותו בעל עניין בתמר דלית ומבנה לווייתן. אז נכון שהוא גיאולוג מוערך, אבל מומחה אובייקטיבי? הצחקתם אותנו.