בשורה לאמהות העובדות: תוספת שכר של 300 ש' לילד עד גיל 5

מהתוספת יהנו כ-80 אלף אמהות העובדות במגזר הציבורי והתוספת מיועדת למימון מעונות יום ומשפחתונים ■ התוספת גבוהה פי 10 מזו הניתנת להן כיום העומדת על כ-40 שקל

בשורה טובה לאימהות העובדות במגזר הציבורי: במסגרת המשא ומתן בין ההסתדרות ונעמ"ת לבין משרד האוצר, לקראת הסכם השכר הקיבוצי במשק שצפוי להיחתם בחודשים הקרובים, הוסכם כי נשים עובדות במגזר הציבורי לילדים עד גיל 5 יקבלו תוספת למשכורת בסך של כ-300 שקלים בחודש בעבור כל ילד.

מדובר בכ-80 אלף אימהות לילדים במעון יום, שיקבלו תוספת משמעותית לתלוש המשכורת: כמעט פי עשרה מהסכום שהן מקבלות כיום, העומד כיום על סך כ-40 שקלים בחודש. אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, לאחר חתימת הסכם הכולל במהלך אוקטובר, צפויות האימהות העובדות לקבל את התוספת באופן רטרואקטיבי, החל מה-1 בינואר 2010.

ההעלאה הצפויה אמורה להקל על תשלומי ההורים למעונות היום ולפעוטונים העומדים על כ-1400-1800 שקל בחודש במוסדות הנתונים בפיקוח משרד התמ"ת, וסכומים גבוהים יותר כשמדובר במעון או פעוטון פרטי.

אבל לא כולם מרוצים לגמרי מהתוספת החדשה. לטענת שדולת הנשים -מדובר אומנם בצעד מבורך שנועד לסייע לעשרות אלפי אימהות עובדות, אבל התוספת הזו צריכה לחול גם על אימהות במגזר הפרטי, בדומה למתווה בג"צ ורד פרי שקבע שיש לתת זיכוי במס על הוצאות טיפול בילד.