נחתם ההסכם: המנכ"ל גיל אגמון רוכש 22% נוספים מדלק רכב

היקף העיסקה כ-1 מיליארד שקל, בהתבסס על מחיר של 50 שקל למניה ■ קבוצת דלק תרשום רווח של כ-1.7 מיליארד שקל

עכשיו זה סופי. נחתם הסכם בין קבוצת דלק וגיל אגמון, המנכ"ל של דלק רכב , לפיו ירכוש אגמון 22% נוספים ממניות דלק רכב. היקף העיסקה כ-1 מיליארד שקל, בהתבסס על מחיר של 50 שקל למניה.

כיום מחזיקה דלק השקעות בכ-55% מהון מניות דלק רכב. לאחר שתושלם העיסקה תחזיק דלק השקעות (באופן ישיר) בכ-33% מהון המניות של דלק רכב וגיל אגמון יחזיק בכ- 38% מהון המניות של דלק רכב.

אגמון התחייב כלפי דלק השקעות שכל עוד הוא יהיה בעל השליטה בדלק רכב וכל עוד תחזיק דלק השקעות ביותר מ-20% מהון המניות של דלק רכב הוא יפעל למינוי שני דירקטורים שיומלצו על ידי דלק השקעות וכל עוד תחזיק דלק השקעות ביותר מ-15% הוא יפעל למינוי דירקטור אחד שיומלץ על ידי דלק השקעות. על פי תקנון דלק רכב ניתן למנות בדלק רכב עד 10 דירקטורים (כולל הדח"צים).

לאחר השלמת העיסקה תפסיק קבוצת דלק לאחד את דלק רכב בדוחותיה הכספיים ותציג את יתרת ההשקעה בה לפי שיטת השווי המאזני.

להערכת החברה, בהתאם לטיפול החשבונאי כאמור, הרווח שינבע במועד השלמת העסקה כתוצאה ממכירת המניות ומשערוך המניות הנותרות לשווי השוק שלהן צפוי להסתכם בכ-1.6-1.8 מיליארד שקל. אומדן הרווח האמור עשוי להשתנות, בין היתר, כתוצאה משינויים במחיר מניית דלק רכב בבורסה (המחיר הרלבנטי יהיה המחיר במועד השלמת העסקה) או שינויים בהונה העצמי של דלק רכב.