העתיד השחור עפ"י רוביני: ה'פד' ייכשל לסייע לכלכלת ארה"ב

רוביני אינו צופה שקובעי המדיניות של ה'פד' ינקטו בצעדים נוספים של הקלות כספיות בפגישתם המתוכננת לשבוע הבא, אלא לחילופין יחכו עד חודש נובמבר

הפרופסור נוריאל רוביני אמר היום (ה') כי הוא אינו צופה שקובעי המדיניות של ה'פד' ינקטו בצעדים נוספים של הקלות כספיות בפגישתם המתוכננת לשבוע הבא, אלא לחילופין יחכו עד חודש נובמבר.

"חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדראלי חלוקים בדעתם האם לחדש את רכישות הנכסים בהיקפים גדולים, אסטרטגיה הידועה בשם הקלות כמותיות", אמר רוביני בראיון לטלוויזיה של בלומברג.

לדבריו, ה'פד' אינו צפוי להכריז על שינויים או הרחבות במדיניות שלו בשבוע הבא, אלא הוא צפוי לחכות עד נובמבר מאחר שנתוני המאקרו האחרונים היו מעט טובים מהצפוי. "ההקלות יבואו באיחור ולא יהיו מספיקות", הזהיר.

"אני לא חושב כי המדיניות המוניטרית בארה"ב בשלב הזה היא יעילה", אמר רוביני שחזה את המשבר האחרון יותר משנה לפני שהוא התחיל בדצמבר 2007. "הבנקים אינם מתכוונים להלוות כסף".

רוביני גם הביע ספקות לגבי מידת האפקטיביות של ההתערבות הראשונה של יפן בשוק המט"ח מאז 2004. רוביני ציין שני גורמים שמשמפיעים על יעילות ההתערבות: היקף ההתערבות והקואורדינציה. "ההתערבות לא מתואמות בדרך כלל פחות יעילה מהתערבות מותאמת", אמר רוביני. "במקרה הזה, הבנק המרכזי של יפן פעל לבד".