בנק ירושלים פרסם מכרז למכירת בניין ההנהלה ליד כיכר ציון

זאת בהמשך להחלטת דירקטוריון הבנק ביולי האחרון למכור את הבניין ברווח של כ-30 מיליון שקל ■ המועד האחרון נקבע לתחילת נובמבר ■ הבנק יעביר חלק מיחידות ל"איירפורט סיטי"

בנק ירושלים פרסם מכרז לקבלת הצעות לרכישת בניין הנהלת הבנק בירושלים, כשהמועד האחרון הוא תחילת נובמבר. זאת בהמשך להחלטת דירקטוריון הבנק ביולי האחרון למכור את הבניין ברווח של כ-30 מיליון שקל.

‏בניין הנהלת הבנק, שבשליטת משפחת שובל, מתנשא לגובה של שמונה קומות בשטח בנוי של 2,020 מ"ר. הבניין, הממוקם ברחוב הרברט סמואל הסמוך לכיכר ציון, מוחזק על ידי החברה הבת של הבנק, תומר ירושלים. לאחר מכירת הבניין תעבור הנהלת הבנק למשרדים חלופיים בשכירות.

‏כזכור, בחודש יולי נימקה הנהלת הבנק את החלטתה למכור את הבניין ברה-ארגון שהיא עורכת ביחידות המטה, במסגרתו בוחן הבנק להוסיף כ-200 משרות בבירה. כיום מפוצלת עבודת המטה בשלושה מוקדים, מה שמקשה לטענת הבנק על האפקטיביות הניהולית. בנוסף מתכוון הבנק להתמקד בפעילות קמעונאית תוך הרחבתה באופן ניכר ולצורך כך נדרשת פעילות מטה אינטנסיבית ומאוחדת.

‏בכוונת בנק ירושלים להעביר חלק מיחידותיו למתחם איירפורט סיטי, למרות שלשכת המנכ"ל ויחידות המערך האחורי, הגבייה והארכיב צפויים להישאר בירושלים. בין היתר מתכנן בנק ירושלים להקים בעיר מוקד לקוחות בשיתוף עם עיריית ירושלים, כחלק מתהליכי הצמיחה וההתרחבות של הבנק, שלדברי ההנהלה יביאו לגיוס עובדים חדשים, מרביתם תושבי ירושלים.

‏בטרם ייסגר המכרז תערוך הנהלת הבנק סיור מציעים בנכס ב-7 באוקטובר. הנכס יימכר במצבו הקיים כשבמכרז עצמו לא ננקב המחיר מינימום.

‏יצויין שמיקומו של הבניין הוא מרכזי - בחיבור בין מדרחוב בן יהודה ונחלת שבעה וניצב סמוך לקו הרכבת הקלה ברחוב יפו.