סורוס: "הזהב הוא בועה אמיתית, המחיר ימשיך לעלות"

המשקיע אמר גם כי אין סימן להתחדשות צמיחה בארה"ב לדבריו, יפן עשתה את הדבר הנכון כשהתערבה בשוקי מטבע החוץ

איש הכספים והמיליארדר ג'ורג' סורוס אמר אתמול (ד') שמחירי הזהב ימשיכו לעלות לאחר שהגיעו השבוע לשיאים. עם זאת, חזר סורוס על אזהרתו שהזהב הוא "הבועה האולטימטיבית". סורוס אמר כי לנוכח החולשה הכלכלית והפיננסית במדינות המפותחות, כל ההשקעות הן בסיכון, מכיוון "שזוהי תקופה של חוסר ודאות רבה ושום דבר אינו בטוח".

כמו כן ציין סורוס, כי לאחר שקטגוריות נכסים מעפילות לשיאים חדשים, כמעט תמיד מתרחש היפוך מיידי שמאכזב את המשקיעים. קרן הגידור של סורוס, סורוס פאנד מנג'מנט, השקיעה סכומים משמעותיים בזהב ובחברות לכריית זהב.

"שוק הזהב הוא השוק השורי היחיד כרגע. בנסיבות הנוכחיות זה עשוי להימשך", אמר סורוס באירוע Newsmaker, שערכה תומסון רויטרס. "כיניתי את הזהב 'הבועה האולטימטיבית', ופירושו של דבר הוא שהוא עשוי לעלות עוד יותר. אבל כרגע זה לא בטוח וזה לא הולך להימשך לנצח", אמר סורוס.

שלשום (ג') הגיע מחיר הזהב לשיא של 1,274.75 דולר לאונקיה, ואתמול (ד') הוא נסחר בירידה של 10 דולר.

נכון ל-30 ביוני, החזיקה קרן סורוס ב-5.24 מיליון מניות של SPDR גולד טראסט, ושלשום עמד שווי האחזקה הזו על 650 מיליון דולר.

מחבב סולידיות

סורוס, אחד המשקיעים הגדולים ביותר בעולם, אמר שהוא מחבב גם חברות סולידיות שמרוויחות דרך קבע וששופכות המון מזומנים על אג"ח ממשלתיות.

סורוס אמר גם כי אינו רואה שום סימן להתחדשותה של צמיחה חזקה בארה"ב, שמתקשה להיחלץ מהשפל החמור ביותר שפקד אותה ממלחמת העולם השנייה. "אם הייתי צריך לסכם את זה במילה אחת הייתי אומר: 'בלה'. יכול להיות שהכלכלה תגלוש למיתון בעל תחתית כפולה, ויכול להיות שלא, אבל היא הולכת להאט", אמר סורוס.

סורוס אמר שיפן עשתה את הדבר הנכון כאשר התערבה אתמול (ד') בשוקי מטבע החוץ כדי להפחית את שווי הין - מהלך שחיזק את הדולר ב-3%.

"בטח שהם סובלים בגלל שהמטבע חזק מדי, ולכן אני חושב שהם צודקים בהחלטתם להתערב בשוק", אמר סורוס.

יפן מכרה ין בשוק לראשונה מ-2004, ואמרה כי תעשה זאת שנית כדי שהתחזקות המטבע לא תפגע ביצואנים ובהתאוששות הכלכלית השבירה.

"היתה להם גאות בשוק הנדל"ן ואחרי זה קריסה במגזר הבנקאות.... זה היה לפני עשרים שנה והם עדיין בקשיים", אמר סורוס.

מחקר: הזהב יעלה השנה לשיא של כל הזמנים

הזהב עשוי לעלות לרמה של יותר מ-1,300 דולר לאונקיה, ולקבוע רצף שיאים של כל הזמנים, מכיוון שחוסר הוודאות לגבי ההתאוששות הכלכלית ומשבר האג"ח הממשלתיות מעוררים את הביקוש לזהב בקרב המשקיעים. כך עולה מדו"ח נחשב על תעשיית הזהב שהתפרסם שלשום (ג').

הביקוש לזהב עשוי לגבור הודות לאיום האינפלציה, בעוד בנקים מרכזיים מקצצים את הריבית לרמה שמתקרבת לאפס כדי למנוע מיתון בעל תחתית כפולה ולהיאבק בשיעורי האבטלה הגבוהים. כך נאמר בעדכון סקר הזהב 2010 של חברת שירותי הייעוץ היוקרתית בשוק המתכות, GFMS.

"ארה"ב הצליחה לחמוק עד עכשיו ממשבר האג"ח הממשלתיות, אבל זה עלול להשתנות בעתיד, וזה יפגע בדולר ויעלה את מחיר הזהב", אמר פיליפ קלפוויג'ק, יו"ר GFMS.