יו"ר יד לבנים זועם: אין התייחסות למלחמת יום כיפור בשידורים

במכתב ששלח לשר התקשורת משה כחלון ולמנהלי קשת, רשת, ערוץ 10 ורשות השידור, כתב אלי בן-שם: "אומה שלא יודעת להנציח ולזכור את עברה - אין לה זכות קיום בעתיד"

יו"ר יד לבנים מוחה על כך ‏שערוצי הטלוויזיה מתעלמים בשידוריהם מיום השנה למלחמת יום כיפור. במכתב ששלח לשר התקשורת משה כחלון ולמנהלי קשת, רשת, ערוץ 10 ורשות השידור, כתב אלי בן-שם: "אני מוצא את החובה הציבורית להעביר מסר בשם אלפי משפחות שכולות בישראל שאיבדו את יקיריהם במלחמה הנוראה באוקטובר 1973".

יש לציין עם זאת כי למרות הטענות כלפי רשות השידור, במוצאי יום הכיפורים ישודרו 3 תוכניות הקשורות ביום כיפור.

לדברי בן-שם, לנוכח השפעות המלחמה על דמותה של ישראל עד היום, "מוזרה בעיניי וקצת מעציבה העובדה שחברות ההפקה השונות בישראל, זכייניות השידור המסחרי והציבורי, לא מצאו לנכון לאזכר בצורה בולטת בלוחות השידורים את דבר מלחמת יום הכיפורים, לא העניקו זמן מסך ראוי, זמן ומחשבה להנצחת והנחלת מורשתם של הגיבורים שנפלו... אומה שלא יודעת להנציח ולזכור את עברה, אין לה זכות קיום בעתיד".

בסיום מכתבו לשר כחלון כתב בן-שם: "כולי תקווה כי משרדך והצוות הסובב אותך ירימו את הכפפה ויקיימו דיון יסודי סביב הסוגייה שעניינה הנחלה ומורשת הקרב של ישראל".

ממשרד התקשורת נמסר כי "שר התקשורת משה כחלון סבור כי מלחמת יום הכיפורים היא אירוע מכונן בהיסטוריה הישראלית, אשר יש לתת לו את המקום הראוי במסגרת לוח השידורים, בעיקר בימים אלה. הנושא הועבר לבדיקתה של הרשות השנייה ולטיפולה".

מקשת נמסר כי "מורשת הקרב ומלחמות ישראל מקבלות סיקור שוטף באמצעות סרטים דוקומנטריים ומשדרים מיוחדים, השזורים בלוח השידורים הכולל ואינם תלויים בהכרח בסמיכות לציון יום שנה כזה או אחר".

מערוץ 10 נמסר כי "יום השנה ה-37 למלחמת יום כיפור יצוין בכתבות במהדורות החדשות בערוץ".

מרשות השידור נמסר כי "מכתבו של יו"ר איגוד יד לבנים טרם הגיע ליושב ראש רשות השידור ד"ר אמית גילת, אך לגופו של עניין הערוץ הראשון ישדר מספר תוכניות מיוחדות לציון מלחמת יום הכיפורים במוצאי יום כיפור: בשעה 19:30 תשודר התוכנית 'שווה מחשבה' עם אבירם ברקאי ויאיר נפשי, בתוכנית מיוחדת ליום הכיפורים ולשאלה כיצד מתחברת הטרגדיה של יואל שליט, דודו של גלעד שליט שנשבה ונהרג במלחמת יום הכיפורים, לסיפורה של חטיבה 188 במלחמה זו. בשעה 21:45, ישודר '73-37' - משדר מיוחד של התוכנית 'מבט שני' לציון 37 שנים למלחמת יום הכיפורים, עם סדרת כתבות וראיונות. בשעה 23:00 ישודר הסרט 'כשג'בל נפל' - סיפורה של יחידת סיירת מטכ"ל במלחמת יום הכיפורים".

מרשת טרם נמסרה תגובה.