עוד סיכה בבועת הנפט? UBS חותך את ההמלצה לנובל אנרג'י

בנק ההשקעות הוריד בסוף השבוע את המלצתו למניה בניו יורק מ"קניה" ל"החזק" אך הותיר את מחיר היעד ■ "מניית החברה התקדמה מהר מהצפוי ונהנתה מעליות מרשימות"

כאילו לא די בהודעת משרד התשתיות שדרדרה ביום המסחר האחרון טרם יום הכיפורים את מניות הגז והנפט, עושה רושם הבוקר כי המשקיעים בת"א יצטרכו להתמודד עם סימנים נוספים של ספקנות באשר להמשך הזינוק במניות הקידוחים - הפעם סימן שמקורו מעבר לים.

בנק ההשקעות הפופולרי UBS החליט בסוף השבוע לחתוך את המלצת הקניה שלו למניית נובל אנרג'י , ענקית האנרגיה האמונה על קידום הקידוח באתרי תמר ולוויתן שמול חופי הים התיכון. הפחתת ההמלצה נרשמה, בין היתר, על רקע הדברים שנשא מנכ"ל החברה, צ'ארלס דוידסון, בכנס אנרגיה שהתקיים בסוף השבוע שעבר. בדבריו התחייב דוידסון, בין היתר, כי הקידוח בלוויתן יחל כבר בעוד כשבועיים וכי תוצאות ממנו צפויות להתפרסם כבר עד סוף השנה הנוכחית.

"מניית נובל אנרג'י רצה קדימה מהר מהצפוי ונהנתה מעליה חדה בערכה", כתב בסוף השבוע האנליסט וויליאם פית'רסטון שהחליט להוריד את דירוג מניית החברה מ"קניה" ל"החזק" כשהוא מותיר את מחיר היעד ברמת 76 דולר. מחירה של המניה בניו יורק עומד כעת על כ-74 דולר.

לטענתו של פית'רסטון, נהנתה המניה מתשואה עודפת של 1.8% על חברות דומות לה בסקטור הודות לאופטימיות רבה באשר לפרופיל ההשקעות והפיתוח של החברה כשבמרכזו, בין היתר, אתרי קידוח בקנזס, נברסקה וקולורדו שבארה"ב וכן אתר לוויתן במזרח התיכון.

לאור העליות מהן נהנתה המניה, טוענים ב-UBS כי המניה כעת יקרה יותר באופן יחסי. בעקבות התחזית, רשמה מניית נובל אנרג'י ירידה של כ-2% בניו יורק בסוף השבוע.