חילופי דורות בקבוצת נטו: עדי עזרא מונה ליו"ר הקבוצה

בעל השליטה, דודי עזרא, ימונה לנשיא החברה ■ קבוצת נטו חתמה את המחצית הראשונה של 2010 עם הכנסות של 804 מיליון שקל ורווח נקי של 52 מיליון שקל

בעל השליטה בקבוצת נטו , דודי עזרא, מסמן יורש: היום (א') דיווחה קבוצת נטו על מינויו של עדי עזרא, בנו של דודי, לתפקיד יו"ר קבוצת נטו. עדי יחליף בתפקיד את אביו, שימונה לנשיא החברה.

עדי הוא הבכור מבין 3 בניו של עזרא. בנו האמצעי, מאיר, בן 33, הוא סטאז'ר ברפואה. בנו רן, בן 25, אינו עובד עם אביו.

עדי עזרא הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים עם התמחות במימון מטעם המרכז הבינתחומי. מזה כ-12 שנים הוא עובד עם אביו ושימש בתפקידי ניהול שונים בחברה, לצד תפקידו כסגן יו"ר קבוצת נטו. עדי ימשיך להחזיק בתפקידיו כיו"ר מלינדה סחר וכיו"ר חברת ויליגר.

בתפקידו כיו"ר קבוצת נטו צפוי עדי ליהנות משכר גבוה משמעותית מהשכר שממנו נהנה עד היום. בהקשר זה יצוין כי עלות שכרו של עדי עזרא כסגן יו"ר קבוצת נטו (100% משרה) עמדה בשנת 2009 על 622 אלף שקל. עדי עזרא נהנה משכר נוסף כיו"ר מלינדה סחר, שבה שולמו לו עבור 75% משרה 438 אלף שקל. בסך-הכול עמדה עלות שכרו על 1.06 מיליון שקל בשנה.

חלוקת דיבידנד

עלות שכרו של דודי עזרא כיו"ר קבוצת נטו עמדה בשנת 2009 על 2.2 מיליון שקל. בנוסף, עלות שכרו בחברת מלינדה סחר, שם הוא משמש ב-30% משרה, עמדה בשנת 2009 על 626 אלף שקל - ובסך-הכול 2.8 מיליון שקל בשנה.

החברה לא פירטה היום בהודעתה את מדיניות השכר שתחול על השניים לאחר השינויים.

קבוצת נטו עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי בשר, שימורים ותוצרת חקלאית טרייה ומחזיקה בחברות טיבון ויל, ויליגר, מלינדה סחר וביכורי השדה.

מתחילת השנה רשמה קבוצת נטו עלייה של קרוב ל-20% בשווי השוק שלה, שעומד היום על 588 מיליון שקל.

החברה דיווחה היום גם כי בכוונתה לאמץ מדיניות של חלוקת דיבידנד החל מהרבעון הקרוב, דבר שעשוי להגביר את הסחירות במניה.

קבוצת נטו חתמה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 804 מיליון שקל, שהניבו לחברה רווח תפעולי של 62 מיליון שקל ורווח נקי של 52 מיליון שקל.