נמרודי וחכשורי ימכרו את מתחם "ארזה" במוצא בכ-155 מ' ש'

הרוכש: המיליארדר היהודי-קנדי הרשי פרידמן ■ המגרש, בן ה-54 דונם, מיועד לבניית 218 יחידות דיור שתימכרנה בכ-700 מיליון שקל

המיליארדר היהודי-קנדי הרשי פרידמן במגעים לרכישת מתחם "ארזה" במוצא שליד ירושלים, מקבוצה בראשות הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי בכ-155 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

המתחם ההיסטורי, בו נטע בנימין זאב הרצל ב-1898 עץ ארז, משתרע על 54 דונם, ובעליו הם הכשרת הישוב (50%), קבוצת חכשורי של אנשי העסקים האחים ניסן ועזרא חכשורי (25%) והקבלן אבי ארנסון (25%).

בבעלותו של החרדי פרידמן בישראל נמצא פרויקט מגורי היוקרה "בארי נהרדעא" בתל אביב, פרויקטים ספורים ברחבי הארץ, וכן עסקים מגוונים בצפון אמריקה.

בעיקר דירות גן

המגרש מיועד לבניית 218 יחידות דיור בבנייה נמוכה - בעיקר דירות גן בשטח של כ-150 מ"ר נטו - וצפי היקף המכירות נאמד ב-650 מיליון שקל עד 700 מיליון שקל, אמר ל"גלובס" מקורב למגעים. מדובר בכ-3 מיליון שקל ליחידת דיור אחת. מחיר המגרש, שכנראה יעמוד על 155 מיליון שקל, כאמור, גוזר מחיר ליחידת קרקע של כ-711 אלף שקל, כך שפוטנציאל הרווח גבוה.

בשיחה עם "גלובס" היום (ב'), אמר עזרא חכשורי כי הוא מנוע מלהגיב על העסקה עד שהיא תיחתם, אך ציין כי "עם הקרקע הזו, עברנו דרך ארוכה של למעלה מ-15 שנה, והמון התנגדויות, עד שהצלחנו לשנות את התב"ע ממלונאות למגורים". הוא הוסיף שהמו"מ מתנהל סביב "מחיר סביר עבור הקבלן".

גורם בכיר בשוק הנדל"ן העריך היום כי המו"מ נמצא בשלב ראשוני ומתנהל מול מספר רוכשים פוטנציאליים. אם תיחתם העסקה, יהיה זה מימוש שני של קרקע לפרויקט מגורים של הכשרת הישוב בחודשים האחרונים. כפי שנחשף ב"גלובס" במאי השנה, קבוצה בראשות ד"ר אופיר פרומוביץ', שמכר את חברת "אלפא ביו" הישראלית ב-95 מיליון דולר, רכשה מהכשרת הישוב באפריל מתחם של כ-20 דונם המיועד לבניית 176 יחידות דיור ושטחי מסחר ברחוב ירושלים ביפו, ב-43 מיליון שקל. ב-2009 מימשה הכשרת הישוב קרקעות בהיקף של כ-32 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ב-2008.

מהכשרת הישוב סירבו להגיב; הדוברת של פרידמן מסרה: "אין תגובה"; מחברת אבי ארנסון לא נתקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.