"הח"כים הדתיים בכלל לא רצו שעון חורף; יש רוב להחזיר לקיץ"

ח"כ דליה איציק בגלי צה"ל: "יש רוב בכנסת להחזרת השעון. המעבר לשעון החורף באמת מרגיז את הציבור - גם את הדתי וגם את החילוני; פעם אחת נקשיב לו"

"המעבר לשעון החורף באמת מרגיז את הציבור - גם את הדתי וגם את החילוני. 99% מחברי הכנסת הדתיים שדיברתי איתם אמרו שהם בכלל לא מעוניינים בזה, שהם לא יודעים למה הלבישו עליהם את התיק הזה. הפילו על הציבור הדתי משהו שלא מגיע לו - וגם אם חס וחלילה לא נצליח במהלך להחזיר את השעון, אני רוצה שכולנו נדע שרוב חברי הכנסת - בעיקר הדתיים, בכלל לא רצו בזה" - כך אמרה הבוקר (ג') ח"כ דליה איציק, יו"ר סיעת קדימה, שיזמה מהלך בכנסת להחזרת שעון הקיץ - עד נובמבר. לדבריה, פנייתה לממשלה תאפשר את המהלך למרות הפגרה בכנסת.

איציק, לדבריה, השיגה רוב בכנסת למהלך ה"זיגזג" הזה, גם - ובמיוחד - הח"כים מהמפלגות הדתיות - כולל מש"ס. "פניתי לחברי הכנסת מכל סיעות הבית - דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלניים. דיברתי גם עם לשכת רה"מ, ובזהירות אני אומרת שהתרשמתי שיש שם הרבה יותר מרצון טוב".

איציק הוסיפה: "אני לא אומרת שאף אחד לא רצה במעבר לשעון חורף, אבל יש רוב בבית לדבר ההפוך הזה - כי נדמה לי שרוב הבית מבין שזה אינטרס כלל ישראלי לכל הדתות ולכל המגזרים. הם אומרים שנהייתה פה מחלוקת ללא צידוק - ותוהים למה להוסיף עוד מחלוקת מיותרת שמפלגת את העם. כל הענין שהילדים שלי אומרים 'שוב הם" - אני לא רוצה שיגידו ככה".

"בסופו של דבר רה"מ הוא זה שצריך לסלק את הגזירה שהציבור לא רוצה בה", המשיכה איציק. "אני מאד מקווה שהוא מאזין לי עכשיו, ומאד מקווה שהוא ייקח יוזמה וסוף סוף יעשה עם זה משהו", אמרה בהתייחסה להשארת שעון הקיץ עד נובמבר החל מהשנה הבאה, כולל ביום כיפור.

כשנדרשה לסוגיית ה"זיגזג", של בלבול הציבור, אמרה איציק: "הציבור לא מתבלבל כ"כ מהר. הוא כועס - ובצדק. תאר לך שרה"מ היה מגלה יוזמה ואומר אני מודיע לכם - השעון כזה וכזה. הציבור יהיה מרוצה. אנשים יגידו 'מחיתי, צעקתי והקשיבו לי. עדיף הבלבול הזה מאשר להשאיר את זה ככה. אני מקווה שפעם אחת אנחנו הח"כים נאזין לציבור".

ומה יגיד שר הפנים אלי ישי על היוזמה? נזכיר כי בתחילת השבוע שבו נעשה המעבר לשעון חורף אמר שר הפנים אלי ישי בישיבת הממשלה "עלו כל מיני רעיונות להפעיל את שעון החורף רק עד יום כיפור עצמו והימים הנוראים - אבל זה טעון בדיקה". ישי אמר אז עוד: "הכל אפשר לשנות, זה לא עניין של עצומות וזה לא עניין של דתיים-חילוניים - אלא עניין של כולם, הדתיים אוהבים את שעון הקיץ לא פחות".