עכשיו זה רשמי: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נכנס לפוליטיקה

חלוץ הכריז בראיון לעיתון "מעריב" כי נפלה בליבו ההחלטה להצטרף אל המערכת הפוליטית ■ בסביבתו מעריכים כי מפלגת קדימה תקלוט אותו לשורותיה

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ עובר לפוליטיקה. בראיון לעיתון "מעריב" מספר חלוץ על חשבון הנפש שעבר בתקופה שלאחר מלחמת לבנון השנייה ועל מטרותיו. "אעמיד את עצמי למבחן של ציבור שלם", אמר.

חלוץ נמנע בינתיים מלהכריז מפורשות לאיזו מפלגה הוא מתכוון לחבור. "זה שאני לא אומר, לא אומר שאני לא יודע. אני לא מחפש מי יציע לי או מי יגרש אותי. יש לי תפיסת עולם ואני אצטרף למסגרת שהכי תואמת אותה", הסביר. בעבר פורסם כי בין לבני לחלוץ מתקיימים מגעים חשאיים, כך שלא מן הנמנע שהרמטכ"ל לשעבר ימצא "בית חם" בקדימה. ניתן אולי לקשור את הערכה זו עם התבטאותו כי "הוא לא איש של קצוות אלא של אמצע" עליה הצהיר בראיון שיתפרסם מחר בעיתון.

על שאיפותיו הפוליטיות חלוץ לא פסח ואמר כי הוא אינו מייעד את עצמו למשרת שר הביטחון. "ביטחון אינו בראש סדר העדיפויות שלי. לדעתי גם אזרח מהשורה יכול להיות שר ביטחון מצוין". על התמודדות לראשות הממשלה הוא די מהסס לדבר. "קודם צריך להיות חבר כנסת, אחר כך נראה. קודם אני צריך לחצות את הגשר הראשון. עוד לא בניתי אותו אפילו".

על פרשת המניות: "טעיתי, מוטב שזה לא היה מתקיים"

חלוץ מסכם את חלקו במלחמת לבנון השנייה ואומר כי "בתוך ניהול המערכה היו טעויות והיו דברים שחלקם הוצגו כטעויות" אולם לא חוזר בו מהחלטתו לא לפתוח במהלך קרקעי נרחב בימים הראשונים ללחימה. "מהלך שכזה לא היה מביא לנו תוצאה יותר טובה בפועל ולא היה מקצר את המערכה. אילו היינו נכנסים ללבנון במהלך רחב, לא מן הנמנע שהיינו שם עד עכשיו".

"הטירון הפוליטי" החדש מתייחס בגילוי לב גם ל"פרשת המניות" שהסעירה אז את הציבור ומודה כי טעה בהתנהלותו. אותה פרשה התפוצצה כשביום הלחימה הראשון ב-12 ביולי נתן חלוץ לבנק הוראת מכירה טלפונית לתיק ההשקעות שלו בבורסה.

"בדיעבד טעיתי אך זוהי טעות שלא נעשתה בזדון. העובדות היו נכונות הפרשנות לא הייתה במקומה. הרמתי טלפון יום קודם ביוזמתי, ובבוקר האירוע זה שהתקשרתי אליו חזר אליי. במועד שזה קרה כלל לא ידעתי לאן אנחנו הולכים", נזכר חלוץ.

על האמירה שלו לפיה "בעת שחרור פצצה הוא מרגיש מכה קלה בכנף" הוא מסביר כי זה היה משפט אומלל שיצא מהקשרו וכי הכתובת אליה הוא הופנה הייתה "הלוחמים האוויריים ולא הציבור". חלוץ מתקן את ההתבטאות ואומר כי אמר "אווירון" ולא "כנף".