לוסקין ל"גלובס": מתקפה חמורה על גבעות

(עדכון) - טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות, בשיחה נדירה עם "גלובס": "הדו"ח ההנדסי מורכב, הוא מכיל הרבה עמודים. אני חושב שזה לא חוקי לפרסם את כל הדו"ח"

הפסקת המסחר ביחידות ההשתתפות של גבעות נכנסת היום (ג') ליומה השלישי, כאשר לפי הודעת הבורסה מאמש, המניה עלולה להיגרע מהמדדים אם גבעות לא תפרסם את הדו"ח ההנדסי עד יום א' בשעה 12:00.

טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות, אומר בשיחה נדירה עם "גלובס", כי בחברה עובדים קשה מאוד כדי להשלים את הכנת הדיווח על בסיס הדו"ח ההנדסי שקיבלה גבעות ב-15 בספטמבר, וקורא למשקיעים להתאזר בסבלנות.

- מדוע אינכם מפרסמים את הדו"ח ההנדסי המלא כמו שהוא כדי לסיים את הסאגה הזו?

לוסקין: "הדו"ח מורכב, הוא מכיל הרבה עמודים. אני חושב שזה לא חוקי לפרסם את כל הדו"ח כמו שהוא. האם אתה תסכים ללכת לכלא במקומי?".

- הרשות אמרה לכם שזה לא חוקי לפרסם את הדו"ח המלא?

"אני חושב שזה לא חוקי אבל זה לא משנה. יש כמה סיבות לכך שאנו לא מפרסמים את הדו"ח המלא".

- האם יש סיכוי שהמשקיעים יזכו לקבל את הדיווח לפני חג סוכות?

"נצטרך לחכות ולראות. כל מה שאני יודע זה שאנו עושים מה שעלינו לעשות, עושים את הטוב ביותר. עורכי הדין שלנו עבדו 3 לילות וימים ללא הפסקה, ללא שינה. זה עניין רציני. אנו עושים כל מה שאפשר".

- מה המסר שלך למשקיעים?

"המסר שלי הוא שנצטרך כולנו לחכות. אנו נמצאים תחת התקפה חמורה".

- על ידי מי?

"לא יודע".

- ומה המסר שלך לרשות ני"ע?

- "אין לי שום מסר להעביר לרשות ני"ע".

אין הסכם עם רשות ני"ע

בינתיים, זירת העסקאות מחוץ לבורסה משקפת לגבעות ירידה חדה של עשרות אחוזים בערכה. לפי נתוני חברת מאה נט, המאפשרת ביצוע עסקאות מחוץ לבורסה, משקיעים הציבו הצעות קנייה למניה בשערים של 4-6 אגורות, הנמוכים ב-47-67% משער הסגירה של המניה ביום ה' האחרון. יש לציין כי מדובר בהצעות קנייה בלבד ובעסקאות בודדות, כך שקשה לומר אם הן משקפות את הלך הרוח של המשקיעים, בייחוד נוכח העובדה שגבעות טרם פרסמה את הדו"ח ההנדסי הסופי.

גבעות
 גבעות

עדיין לא ברור מתי תפרסם גבעות את הדו"ח ההנדסי הסופי, מה גם שהיא אמורה לקבל אור ירוק מרשות ני"ע לפרסם את הדיווח לציבור. נזכיר כי ברשות פסלו כבר 2 טיוטות דיווח של גבעות בנושא.

למרות הפרסומים היום בחלק מכלי התקשורת, ברשות ני"ע לא הגיעו לשום הסכם עם גבעות לפיו שותפות חיפושי הנפט תפרסם עוד היום את הדו"ח ההנדסי. ברשות ני"ע טרם קיבלו (נכון לשעות הבוקר) שום טיוטה נוספת של הדיווח מצד גבעות, וגורמים המקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי אין שום הסכם בין הצדדים לפרסום הדו"ח היום.

בגבעות עומלים בימים האחרונים על הכנת הדיווח לציבור ואין לפסול את האפשרות שהדו"ח יפורסם היום, נוכח האולטימטום של הבורסה לפיו המניה עלולה להיגרע מהמדדים. בכירים בגבעות גזרו על עצמם שתיקה בנושא ולא מעוניינים להתבטא בתקשורת, עקב עינה הבוחנת של רשות ני"ע.