מכה לטבע: הפסידה במאבק בארה"ב כנגד חברה הודית

הפסידה במאבק שניהלה בעת האחרונה כנגד מתחרתה ההודית בסוגיית השיווק וההפצה של גרסה גנרית לטיפול במחלת האלצהיימר ■ לא תוכל לשווק את גרסתה במשך חצי שנה

מכה לענקית התרופות הישראלית טבע בארה"ב: החברה הפסידה היום במאבק שניהלה בעת האחרונה כנגד מתחרתה ההודית רנבקסי בסוגיית השיווק וההפצה של גרסה גנרית לטיפול במחלת האלצהיימר של חברת התרופות איסיי - האריצפט.

על פי הדיווח, רשות התרופות והמזון האמריקנית (FDA) אסרה על טבע לשווק את גרסתה לתרופה משך חצי שנה (180 יום) החל מהמועד בו תחל רנבקסי את הפצת הגרסה שלה, ככל הנראה ב-25 לנובמבר השנה, עת יפוג תוקף הפטנט על תרופת המקור.

על פי ההערכות תתרום התרופה לחברה ההודית רווח של 300 מיליון דולר בשנה (לפני מס) במהלך ששת חודשי הבלעדיות על התרופה הגנרית. לאור זאת זינקו מניות החברה לרמת שיא של שנתיים בערכן. טרם נמסרה תגובתה של טבע להחלטה.

אתמול, נזכיר, רשמה מניית טבע זינוק של יותר מ-2% בערכה בוול סטריט לאור דיווח שהוציאה לפיו בשלב ההארכה של המחקר הקליני שלב II, ה"לקווינמימוד האוראלי" שלה הציג נתוני יעילות ובטיחות מתמשכים בחולים בטרשת נפוצה. המחקר נמשך, על פי הודעת החברה, 36 שבועות והדגים "פרופיל תועלת-סיכון חיובי ומתמשך". גם בישראל נסחרת כעת מגמת החברה במגמה חיובית.