שמעון פרס במסעדה בניו-יורק - הרחוב הפך לשטח צבאי סגור

אהוד ברק הלך עם המשפחה לראות שייקספיר: זה מה שהבכירים הישראלים עושים בשולי העצרת הכללית של האו"ם ■ לתושבי מנהטן כבר קצת נמאס מהמאבטחים ומפקקי התנועה

ועידת העצרת הכללית של האו"ם המתקיימת בימים אלה בניו יורק, מזמנת לשועי העולם ולמנהיגים הזדמנות לא רק לשיחות דיפלומטיות ולסגירת חשבונות בינלאומית, אלא גם לבילוי ניו יורקי מן השורה.

כך למשל, הסועדים במסעדת "טאו" היוקרתית במנהטן נאלצו לעבור דרך גלאי מתכות ואנשי ביטחון כשנשיא ישראל שמעון פרס הגיע בתחילת השבוע למקום, ביקש שולחן לשישה, והפך את רחוב 58 במזרח מנהטן לשטח צבאי סגור.

אחד הסועדים שמצא את עצמו סועד סמוך לנשיא הישראלי אמר, "כל הבלוק נסתם, אנשי אבטחה בדקו את כל הנוכחים בעזרת גלאי מתכות, פרס התיישב לשולחן עם האורחים שלו, וסביבו אנשי האבטחה תפסו את כל השולחנות הקרובים".

במקביל, שר הביטחון אהוד ברק, יחד עם ארבעה בני משפחה, הלך להצגת תיאטרון כדי לראות את הגרסה המודרנית של מקבת'. בהצגה יש כלי נשק על הבמה, לכן בדקו מאבטחיו של ברק את כלי הנשק ואת השחקנים הנדהמים לפני שהם עלו לבמה. על פי הדיווח במדור הרכילות "פייג' סיקס" של עיתון ה"ניו יורק פוסט", אנשי ביון סרקו את האולם, את עובדי הבמה ואת הקהל לפני שהכניסו את שר הביטחון לאולם תיאטרון "ראמשקל".

לא רק הישראלים תוקעים את מנהטן

אבל לא רק הבכירים הישראלים מכניסים את התפוח הגדול לכוננות: האמיר של קטאר חאמד בין קאליפה אל טאהי, עצר את התנועה ברחוב 72 מזרח, בין מדיסון והשדרה החמישית. שיירת רכבי השרד שלו עצרה שם את התנועה בימים האחרונים. "לאורחים החדשים יש לא פחות מ-12 רכבים עצומים, הם חוסמים את כל הרחוב 24 שעות ביממה, בכל יום במהלך השבועיים האחרונים", התלונן אחד מתושבי הרחוב.

וכמובן, גם קרלה ברוני הצליחה לעצור את התנועה בעיר. קרלה שמעה שניקולא סרקוזי פגש את אשתו לשעבר סיסיליה אטיאס לארוחת צהריים במלון "קרלייל" והחליטה להופיע לנאום שלו באו"ם, אולי כדי לברר על מה בדיוק הוא שוחח עם האקסית.