שותפה עסקית תובעת מאשדר 19.3 מיליון שקל בבוררות

חברת הבנייה א.ג. משכנות ישראל טוענת כי אשדר הפרה הסכם שיתוף בין שתי החברות לצורך ביצוע חיזוקי מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38

האם הלהיט הנדל"ני תמ"א 38 הופך לכר פורה לסכסוכים? חברת הבנייה א.ג. משכנות ישראל בנייה ויזמות תובעת את שותפתה, היזמית אשדר , על 19.3 מיליון שקל באמצעות הליך בוררות. זאת, בשל הפרת הסכם שיתוף בין שתי החברות לצורך ביצוע חיזוקי מבנים בפני רעידות אדמה במסגרת תמ"א 38, כך על-פי מסמכים שהגיעו לידי "גלובס".

החברות התעתדו לבצע ביחד 5 פרויקטים בערים רמת-גן ורעננה, בבניינים בהם הושגו כל החתימות הנדרשות לביצוע החיזוק; 8 פרויקטים בערים רעננה, קריית-אונו, גבעתיים, רמת-גן, הרצליה, כפר-סבא ותל-אביב, בבניינים בהם הושגה הסכמה חלקית של הדיירים; וכן עוד כ-20 פרויקטים במרכז הארץ הנמצאים במשא-ומתן משפטי שתנאי בהם לא התקיים, או שהמשא-ומתן המשפטי בנוגע אליהם לא צלח.

אחת מאותן העסקאות שלא צלחה, לאחר שנתיים של מגעים בין הדיירים לאשדר, היתה ברחוב דניאל מוריץ 14-28 בצפון תל-אביב, כפי שנחשף ב"גלובס".

לטענת חברת משכנות ישראל, אשדר הודיעה לה כי היא מבקשת לבטל את השותפות עימה. למשכנות ישראל יש "שלל טענות כלפי אשדר בקשר עם הפרות בוטות וגסות של אשדר את הסכם העסקה המשותפת", לשון אחד המסמכים שהוגש במסגרת הבוררות ושהגיע לידי "גלובס".

עוד עולה מהמסמך כי אשדר אישרה בכתב לחברת משכנות ישראל "להתקדם עם מאות בניינים, ובפועל חזרה בה ואישרה להתקדם עם 3-4 בניינים בלבד". אשדר אף הורתה למשכנות ישראל להפסיק משא-ומתן עם בניינים תחת השם אשדר.

אבי עצמון, בעלי משכנות ישראל, אמר היום (ג') ל"גלובס": "אתי לא עושים הסכם שותפות, ואחרי שהוא קורם עור וגידי מוציאים לנו הסכם של נותני שירותים".

באי-כוחה של משכנות ישראל, עורכי הדין גדעון פישר ורפאל יולזרי ממשרד גדעון פישר ושות', מסרו כי "לאור הפרות רבות של ההסכם, פנתה לאחרונה מרשתנו להליך בוררות עם אשדר בפני השופט המחוזי (בדימוס) י. עדיאל. אמנם המקום הראוי לברר את טענות מרשתנו הינו בהליך הבוררות ובוודאי שלא באמצעי התקשורת, אולם משפניתם, נאשר כי אנו פועלים למיצוי זכויות מרשתנו ומשוכנעים וכי יימצא מזור ראוי ומהיר למלוא טענותיה. טיפולנו המשפטי אך החל, ומסתמנות התפתחויות משפטיות מפתיעות, שאין זה המקום והזמן לפרטן. התפתחויות אלה קשורות, בין היתר, גם בצדדים שאינם צד להליך הבוררות, ובכך יטלטלו לא רק את שוק הנדל"ן, כי אם גם את שוק ההון".

חברת אשדר מסרה בתגובה כי "משכנות ישראל ואשדר פעלו בשיתוף-פעולה בתחום ההתחדשות העירונית והחליטו באופן הדדי לסיים את שיתוף-הפעולה בהמשך הפעילות בתחום, זאת פרט להסכמים אשר נחתמו במסגרת אותו שיתוף-הפעולה בין החברות לבין הדיירים. הצדדים מצויים כעת בהליך בוררות. הואיל וטרם הגישו את תביעותיהם אחד כלפי משנהו, לא ניתן למסור תגובה מפורטת".