נגמרה הסאגה: השליטה בחברת תרו עוברת סופית לידי סאן

העסקה תבוצע במחיר המקורי - 7.75 דולר למניית תרו, זאת אחרי מאבק שליטה של למעלה משנתיים ■ חברי הדירקטוריון הנוכחיים בראשות היו"ר ד"ר בארי לויט מתפטרים

המאבק נגמר רשמית: משפחות מייסדי חברת התרופות תרו העבירו לידי סאן את מניות השליטה בחברה, בהמשך להצעת הרכש הרגילה וכפי שקבע בית המשפט העליון. זאת במחיר המקורי של העסקה - 7.75 דולר למניית תרו, לעומת מחיר של 11.9 למניית תרו כיום.

בנוסף ובהתאם לתנאי ההסכם, מתפטרים חברי הדירקטוריון של תרו מיידית, ובמקומם תמנה סאן תמנה דירקטורים מטעמה. תרו (סימול: TAROF.PK) נסחרת ברשימת הפינק שיטס בארה"ב לפי שווי שוק של 467 מיליון דולר.

"אנו אסירי תודה על כי המהפך בתפעול ובביצועים הפיננסים של החברה משאיר אותה איתנה ועם עתיד מזהיר לפניה", אמר ד"ר בארי לויט, יו"ר מועצת המנהלים של תרו, בשם הדירקטורים היוצאים של החברה.

"אנו גאים על הישגינו ב-60 שנות ההסטוריה של תרו ובמיוחד בשלוש השנים האחרונות, ומעודדים מהערך המשמעותי שיצרנו עבור בעלי המניות. התפתחות תרו בתקופה האחרונה לא היתה מתאפשרת בלי העבודה הקשה והמסירות של עובדי החברה, להם אנו מביעים תודה עמוקה. לבסוף, אנו מקווים מקרב לב כי תרו תמשיך לשגשג תחת ניהולם של בעלי השליטה החדשים", סיכם לויט.

נזכיר, שמאבק השליטה בין משפחות מייסדי תרו לבין חברת התרופות ההודית סאן נמשך למעלה משנתיים. ב-2007, על רקע בעיית נזילות חמורה, חתמה תרו על הסכם למכירת החברה כולה לסאן. עם השיפור בתוצאות תרו עלה מחיר המניה, וכעבור מספר חודשים תרו ביטלה את ההסכם והצדדים עברו להתדיין בפסים משפטיים.

לפני כשבועיים קיבל בית המשפט העליון את עמדת סאן בנושא ודחה את הערעור של תרו, שביקשה שסאן תבצע הצעת רכש מיוחדת ולא הצעת רכש רגילה. תחילה היה נראה שבעקבות הפסיקה תרו תשקול לבקש דיון מורחב בבית המשפט העליון, ולהוכיח שהמקרה עומד בקריטריונים הנדרשים לדיון כזה. אולם כעת מתברר שתרו העדיפה לקיים את החלטת בית המשפט ולסיים את הסאגה הארוכה.

יו"ר סאן, דיליפ שנגווי, אמר לאחרונה בראיון ל"גלובס" כי בניגוד לחששות העובדים, לסאן אין כוונה להוציא את הייצור של תרו מישראל ולהעבירו להודו. "אין לנו תכנון או רצון להעביר את הייצור החוצה מישראל. המטרה שלנו אינה רק לנצל את תשתית הייצור באופן יותר אפקטיבי, אלא גם לייצא משם לעוד שווקים. היום כמעט כל ההכנסות של תרו מגיעות מארה"ב. לסאן, חברה בעלת מערך מכירות והפצה באירופה ובאזורים אחרים בעולם, יש אפשרות למנף את היכולות וקווי המוצר בעוד מקומות. כך שנוכל לא רק להשתמש בתשתית, אלא גם להרחיב אותה משמעותית", אמר שנגווי.