ערוץ 2: "חשד לשימוש במידע פנים ברציו"

זאת יום לאחר שחוקרי רשות ניירות ערך פשטו על משרדיהן של החברות איזי אנרגיה וספן ■ המסחר במניית רציו התאפיין בתקופה האחרונה בעליות חדות תוך ריכוז מחזורי ענק

"חשד לשימוש במידע פנים ברציו " - כך פורסם הערב (ג') לראשונה בחדשות ערוץ 2. נראה כי בימים האחרונים מגבירה רשות ניירות ערך את הלחץ על החברות במגזר הקידוחים הרותח.

זאת, יום לאחר שחוקרי הרשות ערכו פשיטה על משרדיהן של החברות איזי אנרגיה וספן, ולאחר שהרשות הציבה לחברת גבעות אולטימטום לפרסום הדו"ח ההנדסי בעניין קידוח "מגד 5".

דובר רשות ניירות ערך לא מסר תגובה לדברים.

המסחר במניית רציו התאפיין בתקופה האחרונה בעליות חדות, תוך ריכוז מחזורי ענק שהגיעו אף לכשליש מסך מחזור המסחר בבורסה, כשיחידות השתתפות בשווי של מאות מיליוני שקלים החליפו ידיים.

היום זינקה מניחת רציו בבורסה ב-4.4%, תוך שהיא מרכזת מחזורים גבוהים מ-150 מיליון שקל. בחודש האחרון זינקה מניית החברה בכ-20%, ומתחילת השנה הוסיפה לערכה כ-210%.

השבוע האחרון היה לא פשוט, בלשון המעטה, לבעלי השליטה ברציו, בעקבות חשיפת מעורבותו של איש העולם התחתון, מאיר אברג'יל, בפתרון סכסוך בין בעלי השליטה ברציו, ובהם יגאל לנדאו, לבין בעלי מניות של החברה.

ביום שלישי בשבוע שעבר הודיע גם משרד התשתיות כי הוא עוצר את החגיגה בענף חיפושי הגז והנפט. המשרד בראשות השר עוזי לנדאו הודיע על הקפאת האישורים של עסקאות להעברת זכויות ברישיונות חיפושי נפט וגז שנעשו לאחר יוני 2010, עד לגיבוש מדיניות חדשה בנושא. מניות הגז והנפט הקטנות הגיבו בירידות חדות.

לרציו יש החזקות של כ-15% ברישיון "לוויתן", רישיון בו תולים המשקיעים תקוות לתגלית גז ונפט גדולה יותר מזו שהתגלתה בקידוחים "תמר" ו"דלית". בעוד כשבוע וחצי צפויה להגיע לאזור הרישיון אסדת קידוח.