ארה"ב: מכירות הבתים החדשים באוגוסט ללא שינוי - 288 אלף

מאוגוסט 2009 צנחו המכירות ב-28.9% ■ הציפיות המוקדמות היו לעלייה ל-300 אלף בתים ■ מחיר הבתים החדשים רשם ירידה של 1.2% לכ-204 אלף דולר

חצי שעה לאחר פתיחת המסחר היום (ו') פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש אוגוסט, אשר נותרו ללא שינוי על 288 אלף בתים, בחישוב שנתי. זאת, לעומת הערכות מוקדמות כי המכירות יעלו בחודש החולף ל-300 אלף בתים. גם בגזרת המחיר אין בשורות טובות: המחיר החציוני לבית בארה"ב ירד בחודש החולף ב-1.2% ל-204.7 אלף דולר.

לעומת אוגוסט 2009, רשמו מכירות הבתים החדשים בארה"ב צניחה של 28.9%, עובדה המחזקת את הסברה בקרב רבים בוול סטריט כי שוק הדיור במדינה עדיין מהווה אבן ריחיים על כלכלת ארה"ב.

נקודת האור היחידה של הדיווח: מלאי הבתים החדשים הממתינים למכירה ירד באוגוסט ב-1.4% ל-206 אלף בתים, כאשר זמן המכירה הממוצע של בית חדש בארה"ב עומד על 8.6 חודשים באוגוסט לעומת 8.7 חודשים ביולי.

הזמנות מוצרים בני קיימא נפלו פחות מהצפי

מוקדם יותר היום פרסם משרד העבודה האמריקני את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, אשר ירדו בחודש אוגוסט בפעם השלישית מתוך 4 החודשים האחרונים, מה שמראה כי ההאטה בצמיחה גורמת לחברות לרסן את ההוצאות שלהן.

ההזמנות רשמו בחודש החולף ירידה של 1.3% לעומת צפי מוקדם לירידה חדה מעט יותר של 1.4%. זוהי הירידה החדה ביותר מזה שנה. בניכוי תחבורה, רשמו ההזמנות דווקא עלייה של 2%, טוב מהצפי לעלייה מינורית יותר של 0.6%.

הירידה נובעת בעיקר מירידה חדה במוצרי תחבורה; חברת התעופה בואינג, למשל, הודיעה לאחרונה כי קיבלה רק 10 הזמנות בחודש אוגוסט, לעומת 130 הזמנות ביולי.

מגזר הייצור בארה"ב הוא זה שהוביל את הכלכלה הגדולה בעולם להתגבר על המיתון הגרוע ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת. אך נראה כי מגזר הייצור מתקרר כעת והדבר ניכר גם בהצהרות של חברות כמו טקסס אינסטרומנטס, אשר הנמיכה לאחרונה את תחזית ההרווח וההכנסות לשנת 2010. גם הפדרל ריזרב ציין השבוע בהחלטת הריבית שלו את ההאטה בהשקעות הפירמות ואמר כי הוא מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי להאיץ את קצב הצמיחה.