הספירה נמשכת: עוד 2 בנקים נסגרו בארה"ב; 127 עד כה השנה

ה-FDIC סגר הלילה שני בנקים נוספים בוושינגטון ופלורידה ■ סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות הקרן לביטוח הפיקדונות כ-105 מיליון דולר

כמדי סוף שבוע, נכנסים אנשי תאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי (FDIC) לאזורים החבוטים של המערכת הפיננסית בארה"ב וסוגרים את שעריהם של הבנקים שהתקשו לעמוד בנטל ההלוואות הגרועות. הלילה סגר ה-FDIC שני בנקים נוספים בוושינגטון ופלורידה. בכך, הגיע מספר הבנקים שנסגרו מתחילת שנת 2010 ל-127 בארה"ב.

סגירת הבנקים תעלה למשלם המיסים האמריקני, באמצעות הקרן לביטוח הפיקדונות כ-105 מיליון דולר. התאגיד צופה שההפסד המצטבר מביטוח הפיקדונות בנקים שיקרסו יגיע ל-100 מיליארד דולר עד 2013, כאשר הקריסות של 140 בנקים ב-2009 עלו לו למעלה מ-30 מיליארד דולר.

בפולרידה, נסגר הייבן טראסט בנק בעל נכסים בשווי 148.6 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף133.6 מיליון דולר. בכך הגיע מספר שנסגרו בפלורידה מתחילת השנה ל-24. לפי הדיווח של ה-FDIC, פירסט סאות'רן בנק מפלורידה הסכים לקחת על עצמו את הנכסים והפיקדונות של בנק הנכשל, כאשר התאגיד יתחלק איתו בהפסדים.

בוושינגטון, נסגר נורת' קאונטי בנק עם נכסים בשווי 288.8 מיליון דולר ופיקדונות בהיקף 276.1 מיליון דולר. ווידבי איילנד בנק מוושינגטון ירכוש את הנכסים והפיקדונות של הבנק שנסגר במדינה.

במהלך השנה האחרונה סגרו רשויות הפיקוח בארה"ב בנקים בקצב המהיר ביותר ב-17 השנים האחרונות ועדיין לא רואים את הסוף מאחר ובנקים נוספים צפויים להיסגר על רקע החובות השהצטברו בהם כתוצאה בעיקר ממשבר הנדל"ן החמור הפוקד את ארה"ב.