קמפיין של חומוס אבו חסן: אין לנו סניפים נוספים מחוץ ליפו

יורשי עלי קרוואן מבהירים כי המסעדות החדשות בראשון-לציון ובהרצליה שנפתחו תחת השם "אבו חסן" אינן קשורות אליהם ■ בית המשפט עשוי להכריע כמה שווה המותג "אבו חסן"

יורשי עלי קרוואן, הבעלים של 3 מסעדות "אבו חסן" ביפו, יוצאים בקמפיין להגנה על המוניטין הרב שצברה רשת החומוסיות: פרסמו במקומונים באזור ראשון-לציון והרצליה מודעות המבהירות כי אין להם סניפים מחוץ ליפו. "לקהל לקוחותינו הנאמנים ולציבור הרחב - למסעדת אבו חסן מיפו אין סניפים נוספים", נכתב במודעות.

עו"ד זרי חזן, המייצג את משפחת קרוואן, מסר בתגובה כי "חומוס אבו חסן יש רק אחד, והמסעדות קיימות ביפו מזה עשרות שנים. לגבי השם והלוגו של החומוסייה - נרשמו בגינם סימן רשום, וכל ניסיון להפר או לפגוע בקניינם של בני המשפחה יטופל בצורה מיידית בבית המשפט".

במשך שנים סירבה המשפחה לפתוח סניפים נוספים מלבד הסניף המקורי ברחוב דולפין 1 ביפו, אך כיום כבר יש עוד שתי מסעדות "אבו חסן" ברחוב שבטי ישראל ביפו. התפריט במסעדות כולל מספר מצומצם מאוד של מנות בסיסיות, ולצדן מוגשות פיתות, רוטב חמוץ ובצל.

משפחת קרוואן מבהירה כי המסעדות הפועלות ברחוב סחרוב בראשון-לציון וברחוב משכית בהרצליה אינן קשורות אליה.

שתי המסעדות פועלות תחת המותג "אבו חסן", ואחת מהן מפרסמת כי "אבו חסן הגיע לראשון-לציון", כך שהלקוחות מבינים שמדובר באבו חסן מיפו.

משפחת קרוואן בוחנת נקיטת צעדים משפטיים נגד המסעדות המשתמשות בשם "אבו חסן".

עלי קרוואן, מקים הרשת, החל את דרכו כמוכר חומוס על עגלה בשכונת עג'מי ביפו, ובשנת 1959 פתח את המסעדה הראשונה בבעלותו. בשנת 2007 הוא נפטר, ובנו איברהים נטל לידיו את ניהול המסעדות, הזוכות להצלחה גדולה בקרב קהל גדול ומגוון.

חומוס טרי זוכה לפריחה ברחבי הארץ ובמיוחד באזור המרכז, שם נפתחו בשנים האחרונות חומוסיות רבות. שוק הסלטים הים-תיכוניים והחומוס בפרט מתאפיין בצמיחה מואצת גם בארה"ב, אך בישראל נרשמת ירידה קלה ברכישת חומוס תעשייתי מוכן, במקביל לעלייה ברכישת חומוס במסעדות.

לא ניתן היה להשיג את תגובת בעלי המסעדות בהרצליה ובראשון-לציון.