הנדל"ן לא מספיק? גינדי רוצה להתמודד במכרז למפעיל סלולרי

מנור גינדי: ניפגש עם משרד התקשורת כדי לקבל פרטים על המכרז; החברה מנהלת שיחות עם כמה גורמים כדי להתמודד כקבוצה

חברת גינדי השקעות עשויה להשתתף במכרז התדרים להכנסת מפעיל סלולרי נוסף. מנור גינדי, מבעלי החברה, אישר כי החברה בודקת את הנושא ומתכוונת להיפגש בקרוב עם משרד התקשורת כדי לקבל פרטים על המכרז. מנור גינדי אמר עוד כי החברה מנהלת שיחות עם כמה גורמים כדי להתמודד כקבוצה.

ערב חג סוכות פרסם משרד התקשורת את מכרז התדרים, שבמסגרתו יוצעו שתי רצועות תדרים להקמת רשת סלולר דור שלישי נוספת בישראל. המכרז אמנם מציע שתי רצועות תדרים, אך ספק אם באמת יקומו בישראל שני מפעילים נוספים שיקימו רשת.

יחד עם גינדי השקעות מתכוונים להתמודד במכרז גם מירס, 012 סמייל ו-018 אקספון, כך שהקבוצות יכולות לשתף פעולה. עם זאת, גם ההנחה שיקומו שני מפעילים שירצו להקים רשת היא מרחיקת לכת בשוק הסלולר, וספק אם בכלל קיימת היתכנות כלכלית לשני מפעילים נוספים.

הקלות מהמדינה

המכרז למפעיל סלולרי נוסף אטרקטיבי בגלל הרווחיות הגבוהה בשוק הסלולר; בגלל ההקלות שמציעה הממשלה למי שיתמודד וישקיע בהקמת רשת; ובגלל ההנחה הרווחת שיש מספיק נתח שוק שאפשר לקחת מהמפעילות הקיימות. ההקלות שמציעה המדינה כוללות הנחה באגרות התדרים וכן דמי רישיון מאוד נמוכים לזוכים.

המדינה גם מעניקה למפעילים החדשים זכות לשימוש ברשתות הקיימות בדרך לבניית ולפריסת הרשת החדשה שלהם. כרגע לא ניתן להקים רשת סלולר בישראל בשל פסיקת בג"ץ האוסרת לעת עתה על הקמת מתקני גישה אלחוטיים, אך בכל מקרה ייקח עוד זמן רב עד שהנושא יוסדר וניתן יהיה להקים רשת סלולר בפריסה ארצית.

על פי הערכות, היקפי ההשקעה בהקמת רשת סלולר חדשה עשויה להגיע ל-1.5-2 מיליארד שקל. פלאפון הצהירה כי הקמת הרשת החדשה שלה עלתה כמיליארד שקל וזאת שכבר יש לה את כל התשתיות, כך שסביר להניח שהעלות למפעיל מתחיל גבוהה בהרבה.

גינדי השקעות פועלת בתחומי הייזום, ההשקעה, ההקמה והניהול של פרויקטים בתחום הנדל"ן בארץ ובחו"ל. החברה זכתה לאחרונה יחד עם רבוע כחול נדל"ן במכרז מתחם השוק הסיטונאי בתל אביב ובמתחם הסמוך, חניון גבעון, לבניית 800 דירות, שטחי מסחר וחנייה.