מלרג הודיעה שצ'קים שלה חזרו - האג"ח נפלו ב-27%

עמית הירשנברג, סמנכ"ל הכספים: "זה לא אירוע סימפטי, אבל יש דרכים לצאת ממנו" ■ הבנקים סירבו להעניק אשראי, יותר מ-10 המחאות חזרו וחשבון החב' הפך ל"חשבון מוגבל"

חברת מלרג , שבשליטת מיכאל הירשברג, דיווחה בסוף השבוע על המחאות שהעניקה בהיקף של 3 מיליון שקל אשר לא כובדו בשל היעדר כיסוי מספיק בחשבון הבנק. לטענת החברה, הפועלת כקבלן בתחום התשתיות, הדבר נובע מעיכוב בקבלת כספים ממזמיני העבודות שהיא מבצעת.

מלרג מסרה, כי "במהלך התקופה שקדמה למועד בו אמורות היו ההמחאות להיפרע, פעלנו מול הבנקים לקבלת מסגרות אשראי זמניות וכן לחידוש הלוואה שניתנה על ידי אחד הבנקים, כנגד חשבונות מאושרים על ידי לקוח מוניציפלי ציבורי". הבנקים סירבו להעניק אשראי, ויותר מ-10 המחאות חזרו והפכו את חשבון החברה ל"חשבון מוגבל" ואת מלרג ל"לקוח מוגבל".

מלרג פועלת לגביית כספים המגיעים לה מלקוחות ולהגדלת מסגרות האשראי בבנקים. האתגר הבא שעומד בפניה הוא תשלום של כ-12 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה בחודש הבא. אג"ח א' של מלרג צנחו היום ב-27% ואג"ח ב' נחתכו ב-20% - ירידות המשקפות להן תשואת זבל תלת-ספרתית. עמית הירשברג, בנו של בעל השליטה בחברה אשר משמש בתפקיד סמנכ"ל הכספים, אמר היום ל"גלובס": "זה לא אירוע סימפטי, אבל יש דרכים לצאת ממנו. אנו עושים את כל הפעולות הנדרשות כדי לפתור את הסוגיה הזאת, ועובדים סביב השעון עם יועצים מהשורה הראשונה".

האם תשלמו למחזיקי האג"ח בחודש הבא?

"בנקודת הזמן של הצ'קים שחזרו לא היה כסף בקופה, אך יש לחברה מקורות ואנו פועלים בכל המישורים כדי לקבל תשלומים ממקורות חיצוניים. כשתהיה תוכנית מסודרת, נדווח עליה".

מלרג נסחרת לפי שווי של 14 מיליון שקל בלבד. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה בהפסד של 8.2 מיליון שקל, בהמשך להפסד דומה ב-2009 כולה. ההכנסות צנחו במחצית השנה בכ-20%, ל-58.4 מיליון שקל.

היקף ההתחייבויות של מלרג הינו 150 מיליון שקל, תזרים המזומנים שלה שלילי וקופת המזומנים הולכת ואוזלת. חודש לאחר שמידרוג הפחיתה את דירוג האג"ח של מלרג ל-B2 עם אופק שלילי, הודיעה היום חברת הדירוג שהאג"ח נכנסות למעקב עם השלכות שליליות.