המעו"ף בשיא - ויתרות השורט על המדד זינקו ב-25% בשבוע

בתחילת הרבעון זינקו יתרות השורט על המעו"ף לשיא - ומאז הוא דווקא זינק בכ-16% ■ רגע לפני פרסום הדו"ח ההנדסי: השורטים על גבעות הסתכמו ב-27 מיליון שקל

יתרות השורט על מדד הת"א- 25 הסתכמו ב-436 מיליון שקל ב-21 בספטמבר, עלייה של 25% בהשוואה לשבוע הקודם. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ב') הבורסה. מדד המעו"ף נמצא קרוב לרמות שיא היסטוריות סביב ה-1,240 נקודות אך מתקשה לפרוץ את השיא.

פוזיציית שורט (מכירה בחסר) מאפשרת לבעליה להרוויח מירידה בערך הנייר שכנגדו נפתחה פוזיצית השורט. השורטיסטים מגדילים פוזיציות שורט על מניה כאשר הם מאמינים בירידה בערכה, ולהיפך.

יתרות השורט הנוכחיות על המעו"ף אמנם גבוהות בהשוואה שבועית, אולם יש לציין כי הן נמוכות בהרבה מכפי שהיה בתחילת הרבעון - 608 מיליון שקל. מאז עלה מדד המעו"ף בכ-16%, כך שהשורטיסטים ללא ספק טעו בהערכותיהם.

המניה המרכזת את יתרות השורט הגבוהות ביותר במעו"ף הינה פרטנר , עם יתרות של 90 מיליון שקל (בדומה לשבוע הקודם). בז"ן היא בעלת יתרות השורט הנמוכות ביותר במדד - 1.5 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל בשבוע הקודם.

מניית אפריקה היא דוגמה טובה להצלחה של השורטיסטים. יתרות השורט על המניה מסתכמות ב-20.3 מיליון שקל בלבד, בדומה לשבוע הקודם, אולם היתרות נמוכות ב-67% מכפי שהיו בשלהי חודש אפריל, רגע לפני קריסת המניה בעקבות כניסתו של הסדר החוב לתוקף והענקת המניות לבעלי האג"ח. אז עמדו יתרות השורט על כ-61 מיליון שקל, ולאחר הקריסה שורטיסטים רבים התכסו וסגרו פוזיציות.

בחזרה למדד ת"א-75, המניה בעלת יתרות השורט הגבוהות ביותר במדד הינה הראל השקעות, עם יתרות של 46.1 מיליון שקל (עלייה של 15%).

בסקטור הגז והנפט, המרכז עניין רב בקרב המשקיעים, ניתן לראות כי יתרות השורט על רציו עלו ל-6.6 מיליון שקל מ-5.5 מיליון שקל והשורטים על גבעות ירדו בכחצי מיליון שקל ל-27.2 מ' ש' - רגע לפני פרסום הדו"ח ההנדסי שגרם לנפילה של 25% במניה אתמול. במקרה של גבעות יש להזכיר כי לא התקיים מסחר במניה בשבוע שעבר, מה שלא אפשר גם לשורטיסטים להתכונן לפרסום הדו"ח ההנדסי, אלא רק בעסקאות בודדות מחוץ לבורסה.