איך לעשות כסף בעזרת נביאי הזעם רוביני, טאלב ושיף

באתר Business Insider הרכיבו את "מדד הדובים הגדולים" המבוסס על רמת הפופולאריות של נוריאל רוביני, נסים טאלב, מארק פאבר ופיטר שיף

מסתבר שאפשר להרוויח יפה, לפחות בשנתיים האחרונות, תוך מעקב אחר הפופולאריות של נביאי הזעם הגדולים של השנים האחרונות, אלה שחזו את המשבר הפיננסי הגדול והירידות החדות בבורסות.

באתר Business Insider הרכיבו את "מדד הדובים הגדולים" המבוסס על רמת הפופולאריות של נוריאל רוביני, נסים טאלב, מארק פאבר ופיטר שיף.

לפי בדיקות של עורכי המדד עולה שבכל פעם ששוקי המניות נמצאים במגמת ירידה וסנטימנט המשקיעים מדרדר, נוטים עורכי תכניות הכלכלה בערוצי הטלוויזיה והעורכים באתרי האינטרנט, להזמין לראיון את אחד מארבעת "חוזי השחורות המקצועיים" שהוזכרו לעיל.

ואז, כשהפופולאריות שלהם מזנקת (את המדידה מבצעים בגוגל טרנדס) מסתבר שכדאי להשקיע בתעודות סל או קרנות על מדד ה-S&P 500 וזוכים לרווח נאה ב-3 השבועות הבאים (3.5% בממוצע בשלושה שבועות).

"מדד הדובים הגדולים" נמצא בקורלציה הפוכה של 0.84 (84%) ל-S&P 500, שיעור גבוה מאוד. גם ל"מדד הפחד", ה-VIX , יש קורלציה הפוכה גבוהה מאוד, של 87%. כך שהסיכוי להרוויח תוך הימור הפוך על ההערכות של "נביאי הזעם", בהתבסס על נתוני השנתיים האחרונות, הוא גבוה מאוד.

אגב, "נביא הזעם" נוריאל רוביני, שחזה את משבר האשראי, מזהיר כעת שוב מפני הידרדרות הכלכלה האמריקנית למיתון נוסף וקורא לנתונים האחרונים שפורסמו בשוק הדיור האמריקני "נוראים". רוביני אמר את הדברים בראיון לכתבים בקואלה למפור שבמלזיה, שם הוא שוהה בימים אלה.

"הכלכלה העולמית תסבול ממספר משבר פיננסיים נוספים במהלך 10 השנים הקרובות", אמר רוביני. הוא סבור שהרפורמות הפיננסיות הנערכות היום בעולם המערבי ובעיקר בארה"ב אינן מספיקות ולא יצליחו למנוע משברים נוספים בשנים הקרובות. לדבריו, "שום דבר לא השתנה. הרפורמה בארה"ב היא בגדר מעט מדי ומאוחר מדי".