עלייה של 30% בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון השלישי השנה

זאת, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ ג'וב אינפו: מדובר בירידה של כ-8% בביקוש לעומת הרבעון השני של 2010 ■ התחזית ל-2010: עלייה של 10% בביקוש

עלייה של 30% בביקוש לעובדי היי-טק ברבעון השלישי של 2010 לעומת הרבעון המקביל של 2009, כך עולה מנתונים של חברת ההשמה - Jobinfo. יחד עם זאת, ישנה ירידה של כ-8% לעומת הרבעון השני של 2010. ירידה זו מוסברת על-ידי חופשת הקיץ והחגים אשר התרחשו ברבעון זה. התחזית הכוללת לשנה הנוכחית היא עלייה של 10% בסך המשרות החדשות לעומת אשתקד.

בתחום החומרה, בו תהליכי הגיוס איטיים יותר ומצומצמים יותר, הייתה ירידה של 12% בסך הגיוסים. חברות רבות בתחום זה לא התחילו תהליכי גיוס עובדים בתקופת החגים. לעומת זאת, בתחום התוכנה שהוא תחום דינאמי המגייס מספר גדול יחסית של פרופילים דומים במקביל, הייתה עלייה של כ-10% בסך הגיוסים ברבעון השלישי של השנה, למרות חופשת הקיץ והחגים.

בתחום השכר, ב-Jobinfo מדווחים על יציבות ואיפוק בכל התחומים. ברוב החברות ניתן לראות תיקוני שכר אשר החזירו את השכר לרמתו טרום המשבר. ברבעון השני של השנה לאחר תקופה ארוכה של קיפאון הייתה עלייה של 10% עד 13% בשכר בתחום החומרה עבור מהנדסי ASIC/VLSI בעלי ניסיון של 2 עד 5 שנים ועלייה של 5% לתפקידים ניהוליים באותו התחום.

בתחום הבכירים בשנתיים האחרונות היו ירידות שכר משמעותיות. רק ברבעון השני של 2010 ניתן לראות שינוי מגמה, עליות מינוריות בשכר. בעיקר בתפקידי הובלה של מכירות והובלת פיתוח.