כנס טק קראנץ': Superfly הישראלית תנסה להחזיר את הגביע

החברה, המפתחת מוצר המסייע לחסוך בעלויות הנסיעות לאנשים, היא הנציגה היחידה מהארץ בכנס ■ ובינתיים: AOL מתעניינת ברכישת טק קראנץ'

כנס TechCrunch Disrupt נפתח ביום ב' בסן פרנסיסקו, ארה"ב, עם נציגה ישראלית אחת - חברת הסטארט-אפ Superfly. החברה הצליחה לגבור על מאות סטארט-אפים שהגישו מועמדות להציג בכנס, ונבחרה לאחד מתוך 25 סטארט-אפים שיחשפו את המוצר שלהם לראשונה בכנס. הזוכה בתחרות יוכרז ביום ד'.

Superfly הוא סטארט-אפ צעיר, שהוקם השנה על-ידי יונתן מאירי ופועל בתחום התיירות. המוצר שמפתחת החברה מסייע לאנשים לשלוט בדפוסי ובהרגלי הנסיעות שלהם, לנצל אותם באופן האופטימלי ולחסוך בעלויות הנסיעות שלהם. "אנחנו מנתחים את דפוסי הנסיעה של המשתמשים - לאן הם טסים, באילו חברות תעופה, באיזה כרטיס אשראי הם שילמו, ובודקים אם הם צוברים את נקודות המיילים בקצב הנכון ומנצלים אותן באפקטיביות", הסביר מאירי ל"גלובס".

את החברה מגדיר מאירי כ-Mint for Travel, כשהכוונה היא לחברת Mint, שזכתה בתחרות של טק קראנץ' ב-2007 ואף נרכשה מאוחר יותר בכ-170 מיליון דולר. חברת Mint מפתחת כלי מקוון המסייע למשתמשים לעקוב ולשלוט אחר ההוצאות וההכנסות שלהם. "אנחנו עושים את אותו הדבר בדיוק - רק בתחום התיירות", אומר מאירי.

זינגה: "ההכנסות מפרסום יקטנו"

בכנס הקודם של טק קראנץ', שנערך במאי השנה, זכתה חברה ישראלית במקום הראשון, Soluto, ומאירי מציין כי "אנחנו מקווים להחזיר את הגביע שוב לארץ". עד כה גייסה Superfly כ-100 אלף דולר ממשקיעים פרטיים, ומאירי מספר כי "נפגשנו בכנס עם אנג'לים מהשורה הראשונה ועם השחקנים הגדולים ביותר בתחום התיירות. אנחנו כבר נהנים מהחשיפה".

בכנס התארח מארק פינקוס, מייסד ומנכ"ל זינגה, שמפתחת אפליקציות חברתיות ואחראית לאחת מהאפליקציות הפופולריות בפייסבוק - FarmVille. זינגה, ששוויה מוערך בכ-2-5 מיליארד דולר, מתבססת על מודל עסקי של מכירת מוצרים וירטואליים, המאפשרים למשתמשים לשדרג את דמותם במשחק ולרכוש מוצרים נלווים המשפרים את חוויית המשחק.

פינקוס הצהיר כי המודל העסקי של מכירת מוצרים וירטואליים נמצא רק בחיתוליו ועשוי לגדול בשנים הקרובות. "האינטרנט ילך ויעשה דומה יותר לזינגה, בעוד שפרסום יהיה רק חלק קטן מההכנסות", הצהיר פינקוס. לדבריו, למרות ששוק הפרסום באינטרנט הוא גדול, השוק שמתבסס על תשלום ממשתמשים יהיה אפילו גדול יותר.

בפאנל אחר, שעסק בהבדלים בין קרנות הון סיכון לבין משקיעים פרטיים, השתתף המשקיע הישראלי ד"ר יוסי ורדי, שסיפק כהרגלו זווית הומוריסטית להבדל בין הגורמים המשקיעים בסטארט-אפים. "ההבדל בין סופר אנג'ל לקרן הון סיכון הוא כמו ההבדל בין להתנות אהבה עם מאהב לעומת להתנות אהבה עם הממשלה", אמר ורדי, וזכה למחיאות כפיים מצד הקהל.