IBM חוזרת לרכוש חברות ציוד תקשורת; וולטייר ורדוור בדרך?

לראשונה אחרי שנים ארוכות IBM הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ Blade Networks, שמספקת ציוד תקשורת למרכזי נתונים, בסכום מוערך של 350-370 מיליון דולר

חברת IBM הודיעה אתמול (ב') על רכישת חברת הסטארט-אפ Blade Networks, שמספקת ציוד תקשורת למרכזי נתונים, והייתה ספין-אוף מחברת נורטל בשנת 2006. סכום העסקה לא נמסר, אולם על-פי הערכות בשוק ההון מדובר ב-350-370 מיליון דולר.

אין סיבה להתרגש מרכישה נוספת של IBM, לאור מסע הרכש שמבצעת חברת המחשוב בתקופה האחרונה, כשהנרכשת האחרונה הייתה חברת האחסון Netezza. עם זאת, הרכישה הנוכחית מוסיפה נופך דרמטי לרכישות של מנכ"ל IBM, סם פלמיסאנו, שהודיע לפני מספר חודשים כי החברה תבצע מסע רכש בהיקף של 20 מיליארד דולר בשנים הקרובות.

הייחודיות של העסקה הנוכחית היא בכך שלראשונה אחרי שנים ארוכות, IBM רוכשת חברה המספקת מערכות ציוד תקשורת. IBM, שהצליחה להפוך לחברת תוכנה ושירותים, מיקדה את הרכישות שלה בעשור האחרון בעיקר סביב נושאים אלה. לצד זאת, ביצעה החברה מספר רכישות לביסוס אסטרטגית האחסון שלה, ששילבו חומרה המבוססת על תוכנה חכמה.

הפעם נכנסת IBM לשטח בו פעלה בשנים האחרונות באמצעות שותפויות אסטרטגיות בלבד. Blade מספקת מתגים (Switchs) שמשתלבים בהעברת תקשורת במהירויות של 1 ו-10 ג'יגה הרץ לשנייה בין ארונות השרתים וציוד התקשורת הנוסף במרכזי הנתונים. גילוי העניין המחודש של IBM בשוק ציוד התקשורת כבעלת טכנולוגיה, ולא רק כשותפה, עורר מיד גל חדש של ספקולציות לגבי אופציות אחרות שעומדות על הפרק בשוק הגועש.

אפשרויות שעשויות לעמוד על הפרק הן וולטייר הישראלית, שהפתרון שלה משלים את זה של Blade ובין החברות היה הסכם שותפות. במקביל, לפני כשבועיים נחשף ב"גלובס" כי רדוור מנהלת מו"מ עם HP ו-IBM על רכישה אפשרית, אם כי הפתרון שלה הוא בתחום שונה.

בוול סטריט לא רואים את העסקה בהכרח כשינוי מגמה. "זו לא התחלה של חגיגת רכישות בתחום ציוד תקשורת הנתונים עבור IBM", כתב בדו"ח טל ליאני, אנליסט ציוד התקשורת של בנק ההשקעות מריל לינץ'.

הרכישה הנוכחית, מפרט ליאני, התבצעה מכיוון ש-Blade מהווה כבר חלק אינטגרלי מהשרתים שמציעה ענקית המחשוב למרכזי הנתונים, ותאפשר לה לספק פתרון כולל ללקוחות, כדוגמת הפתרון שמבצעות החברות HP, אורקל-סאן וסיסקו.