טמפלטון לא רואים סיכון בטורקיה; "נשקיע עוד 250 מ' ד'"

מארק מוביוס, מי שנחשב ל"גורו השווקים המתעוררים" ומבכירי ענקית ניהול הקרנות, מציין כי קרנות השווקים המתעוררים של טמפלטון נמצאות במשקל יתר על טורקיה ■ המדד הטורקי המרכזי - ISE National 100 - הספיק לעלות ב-2010 ב-24%, הטוב מבין כל מדדי אירופה המרכזיים

מארק מוביוס, מבכירי ענקית ניהול הקרנות טמפלטון ומי שנחשב ל"גורו השווקים המתעוררים", אמר היום (ה') כי טמפלטון מתכוונת להשקיע 250 מיליון דולר במניות טורקיות "בטווח המיידי". טמפלטון כבר משקיעה כמיליארד דולר בטורקיה.

"ממש בקרוב נשקיע עוד רבע מיליארד דולר בטורקיה", ציין מוביוס, אשר עומד בראש קבוצת השווקים המתעוררים של טמפלטון בסינגפור - קבוצה המנהלת כ-34 מיליארד דולר. "קרנות השווקים המתעוררים שלנו נמצאות במשקל יתר על טורקיה ואנחנו מאוד נשמח לראות את השוק נופל עוד על מנת שנוכל לרכוש נכסים נוספים", הוסיף טמפלטון.

המדד הטורקי המרכזי - ISE National 100 - הספיק לעלות ב-2010 ב-24%, המדד עם העלייה הגדולה ביותר בכל מדדי אירופה המרכזיים. רק אתמול נגע המדד הטורקי בשיא מחיר של כל הזמנים.

"טכנית, השוק מאותת לנו כי השנה הבאה עומדת להיות שנה טובה מאוד לטורקיה, בעיקר בשל צפי להמשך שיפור תוצאות החברות. אנחנו לא רואים שום סיכון פוליטי במדינה", אמר מוביוס.

טורקיה עצמה, נזכיר, שרדה את המשבר הכלכלי הגדול מבלי לחלץ בנקים מקומיים כלל. ראש הממשלה, רג'פ טאיפ ארדואן הפסיק השנה את השיחות עם קרן המטבע הבינלאומית לקבלת הלוואות וערבויות לטורקיה באומרו כי "המדינה יכולה לעמוד בדרישות ההלוואה שלה מבלי התערבות ועזרה חיצונית".

טורקיה צמחה בשני הרבעונים הראשונים של השנה ביותר מ-10% ועקפה בכך את כל 20 הכלכלות הגדולות בעולם, להוציא את סין.